Hvor hente trykket til turbotrykksmåler?

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med 3 andre fra byen ang. hvor koble til t-stykket for turbotrykksklokka på 1.8T.

 

Jeg gjorde som jeg har hørt fra diverse andre folk, T-stykket på framsiden av insuget.

Han som mener dette er feil har satt t-stykket mellom insuget og bensintrykksregulatoren. Dette hadde han fått beskjed om av turboservice vistnok.

 

Er det noe forskjell på dette ?

Vil måleren oppføre seg anderledes ved og montere T-stykket mellom bensintrykksreg. og insug ?

For en annen kompis sin 1.8t AEB har satt t-stykket mellom bensintrykksreg. og insug, og måleren hans er utrolig rask respons i. Går rett opp til sitt aktuelle ladetrykk og faller raskt.

Min måler er langt mer slow. Den beveger seg rett og slett sakte opp.

 

Kan dette ha noe med det og gjøre hvor du setter dette t-stykket ?

Begge har måler fra Auto Gauge

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med tstykket mellom benintrykkreg og innsug vil det jo måtte mer vakum til for å åpne/stenge denna,sett den direkte på en nippel på innsuget...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har min tilkoblet på slangen i fra innsug -> bensinstrykksreg. :) Funker finfint det. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her :) Funker bra det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan reagerer deres måler da? er det veldig rask respons iden eller er den mer sei og rolig ? og hva slags måler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Responsen skal ikke ha merkbar betydning om du tar trykket fra slangen mot bensintrykksregulatoren eller slangen til resirk-ventilen. Har du annen respons, skyldes det andre ting, f.eks. lekkasje i resirk-ventil, N75-ventil som er delvis defekt, eller at noen kjører med manuell turbotrykksregulator(vil gi mye raskere trykk). Trykket er det samme i begge slangene, men grunnen til at man ikke anbefaler å ta det i slangen til bensintrykksregulatoren er at du øker risikoen for lekkasje ved å sette på et t-ledd og en slangebit opp til måleren.

 

En lekkasje til bensintrykksregulatoren fører til at bilen får mindre bensin pga. regulatoren tror det er mindre trykk enn det er. Dersom motoren allerede går litt magert, kan dette være nok til å gjøre større skade. En lekkasje til resirkventilen fører bare til at bilen går dårligere, men er ikke noen risiko for motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget rask respons på min hvertfall :) Pass på at du ikke får noe bend på slangen :) Da vil den være meget treg :)

Er en FK Automotive måler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for veldig oppklarende info Lars Olav.

 

Resirk ventil er prell ny. Forge 07. N75 er helt ny og byttet til type H.

 

Skal ta en kortfilm imorgen hva jeg mener med bevegelsen i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sånn vibrering i nåla ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sånn vibrering i nåla ?

 

Nei, nåla iseg selv er nokså stabil. når den har 0.5bar og full gass så hakker den litt mellom 05-0.6 1-2ganger også er stabil.

 

Er måleren generelt som virker treig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nåla iseg selv er nokså stabil. når den har 0.5bar og full gass så hakker den litt mellom 05-0.6 1-2ganger også er stabil.

 

Er måleren generelt som virker treig.

 

Prøv å koble til en annen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Film fra måleren i A6`en.

 

 

Beveger denne seg unormalt sakte ? holder full gass når den øker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det ser normalt ut jeg.. men dog lite trykk ser jeg.. må chippe den;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Film fra måleren i A6`en.

 

 

Beveger denne seg unormalt sakte ? holder full gass når den øker.

kommer jo mye an på hvilket gear og turtall du kjørte dette på, men synes ikke det så noe rart ut i utgangspunktet. Stusset mer på at det gikk sakte på tur ned, men vet ikke hvordan du slapp gassen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk jo som du sier ikke fort, men det er ikke så langt den skal bevege seg heller, så mulig det er derfor det virker så sakte. Jeg har en vdo-måler, og den beveger seg nok litt kjappere i forhold, men jeg har åpent filter og 3" eksos hele veien, samt chip, slik at makstrykket er på 1,2-1,4 bar. På en andregirsaks kan trykket komme såpass kjapt at N75-ventilen ikke rekker å reagere før bilen går i nødmodus pga. for høyt trykk. Har skjedd et par ganger, og er like plagsomt hver gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp gassen rett ut. var i 5 gir.

 

Har selv åpent filter, 2.5" eksos fra turbo og fmic.

 

Lader litt lite ja? Planen er jo K04 men så kom sommeren og sommerfelger var ønsket.Så nå er soting på ønske så må vurdere chip her nå sterkt når det er ett billigere alternativ enn k04 turbo med mapping og alt det drar med seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den måleren din har en form for demping av nåla for å unngå vibrasjoner. VDO har ikke det, og man får en del vibrasjoner. Mine ble mye mindre når jeg satte på en bensinfilter på trykkslangen, men responsen er rask likevel. Selvfølgelig kan det være noe galt et annet sted også hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.