Til dere med S4 B5 eller med ettermontert S4 framstoler i A4 B5!

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan de orginale framre festene til framstolene er i karosseriet på en S4, eller hvordan andre har løst det når de har skiftet til evt S4 stoler el.l...

 

Jeg monterte S4 stoler, men på de festene i karosseriet er det bare 2 hull ferdig fra fabrikk, men ikke noe sjans for å få på en mutter under og plata er såpass tynn at jeg ikke synes stolene forran sitter 100% fast..

 

Legger ved et bilde av min midlertidige løsning med å få lirka en M8 skrue underifra med en mutter som låser den fast.. Stolen ble skrudd fast i den igjen..

 

Lurer på og lage til en slags bøyle som går over med en påsveisa mutter under, men det beste hadde vært å sett hvordan det er orginalt..

 

Noen som kan hjelpe??

Bilde258 strøm + fester.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at denne tråden er eldgammel, men det var bare denne JEG fant iaf når jeg søkte litt (A) Drep meg om jeg tar feil hihi!

 

Jeg lurer også på det samme. Trådstarters løsning var jo grei den, med stor skive under der kan dette være smarte greier altså :)

 

Retteråsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg flytter denne opp igjen jeg siden jeg lurer veldig på dette, og skal sette inn mine stoler til helgen..

Det som er dumt om du gjør det slik som trådstarter her, er at plata på stol skinna, som skal ligge mot feste i gulvet blir jo ikke liggende nedpå pga mutteren er i mellom. Jeg funderer på å sveise på en litt tykkere stål bit som passer til sette skinna, samt sveise en mutter til det og muttera felles da ned i metall plata... Dette var det kanskje ikke så mange som skjønnte men :D

 

På min 1998modell, A4 B5. Er det sikkert ikke hull og gjenger slikat det er bolton bare jeg fjerner mono feste?

 

Retteråsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta mine sportsseter med Recaro S4 seter i min gamle B5 og de var 100% bolt on : klø :

 

Kan det være forskjell på prefacelift, og facelift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettopp det vettu. Det er forskjell. Men iogmed jeg har 1998 modell, kan det jo kanskje tenkes i mitt stille sind at de laget ''setebjelken'' om jeg får kalle den det. Med skruehull til M8 skrue som disse facelift S4 stolene mine er.. :) De skal skrus med to skruer i hver skinnegang helt fremst.

Mens orginal stolene har monofeste, som du finner i eldre golfer, passat etc etc :)

 

Jeg hadde egentelig planer om å sveise fast og felle inn ei M8 mutter, men siden trådstarter mener det er så tynt meltall fikk jeg litt kalde føtter og måtte spørre. Jeg har ikke hatt av stoler eller teppe enda :P

 

Skjer i helgen, men alt man vet på forhånd liker jeg! Nå er bilen stappfull, S4 interiøet ligger i bilen shø, men på feil plass da. Derfor får jeg ikke bare hivd ut en stol og sjekka heller..

 

Retteråsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.