#1 Skrevet Mars 16, 2008 Da driver jeg å vurdere å pusse opp mine ASA dc3 felger, jeg må ærlig innrømme jeg ikke vet hvordan jeg skal begynne her? prøvde autosol på kanten, men tror jeg gjorde vondt værre da egentlig? Er vist forsjelling ang kanten ettersom når de er kjøpt sa tommy, men hadde ikke noe svar til meg ang kanten Så hvordan får jeg da kanten blank igjenn? Pusse de ned? evt med hva osv . ( helt grønn på området) å hvordan er dt å dele disse felgene? vanskelig å få dt skikkelig på plass igjenn? takk for tips Mvh Joachim V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2008 Jeg ville pusset opp de felgene så de blir som nye i stedet for og bytte,synes de er pene på bilen din jeg da. Hør med Håkon Olerud,han er vell kongen når det gjelder oppussing av felger. Han har nok noen tips til deg,tar jeg ikke mye feil svarer han nok her snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2008 tar jeg ikke mye feil svarer han nok her snart. Hæ? Hva er problemet da? Matt eller er det flekker på kanten? Vet ikke helt åssen metall det er på kantene på de felga der, men stålull med såpe i + vann vil nok ta det groveste + autosol til slutt på en fille, la det stå i et par minutt og ta det av med en svamp med vann på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2008 Hæ? Hva er problemet da? Matt eller er det flekker på kanten? Vet ikke helt åssen metall det er på kantene på de felga der, men stålull med såpe i + vann vil nok ta det groveste + autosol til slutt på en fille, la det stå i et par minutt og ta det av med en svamp med vann på.. den ene kanten er matt, resten er dt møkk å dritt jeg ikke får av rett å slett: o kan ta noen bilder i morgen men alle kantene er utrolig ripete som tom skrev, er jeg enig i, vil egentlig ha disse felgene, de kler bilen godt.. men er litt lav ET bare.. men ellers knall på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2008 Sorry OT, men noen som vet hvor man får tak i nye centerkopper til disse felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2008 sharif? kjøpte nye senteringer der nå i alle fall, så noe reservedeler har han vel.. evt org kopper da? de passer vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2008 Får høre med de, men har hørt at de er så vanskelig å få tak i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 16, 2008 Får høre med de, men har hørt at de er så vanskelig å få tak i.. Det medfører korrekthet. Må da være en dekksjappe i stavanger og vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2008 Jo, men ingen som fører Asa såvidt jeg har fått med meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2008 Har hatt samme problem med ASA felger, den høyglanspolerte kanten ble matt, skjoldete og ripete. Disse (ihvertfall de DS5 jeg hadde) er har høyglanspolert kant med et (litt for tynt) lag med klarlakk oppå. Når skitt og vann trenger gjennom klarlakken blir de sånn som du beskriver. Om det går å dele de ville jeg sendt ytterringene til chroming. Alternativ går det kanskje an å slipe vekk klarlakken, polere de opp og prøve å få lagt noen lag med klarlakk på igjen.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2008 Se nederst på denne tråden så kanskje det er noen tips;) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=67049&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 17, 2008 marius var flink med sine ja! lyst å gjøre dette jeg å, men vet ikke helt hva jeg trenger osv? å¨burde jo også lage meg en slik "dreiebenk" slik att jeg kan ha felgen snurrende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 17, 2008 Ser ut som det kan være klarlakk på kanten og da skjønner jeg at du ikke får det blankt.. Fjerner du klarlakken er det ikke noe problem å få det neeesten krom ved å høyglanspolere dem.. Jeg bruker å spenne fast felgen/ringen i dekkmaskin og bruke drill og skive på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 17, 2008 Hvordan får man av klarlakken da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2008 sliper vekk klarlakken... har pussa en del timer på dei felgene der joachim, kan love deg at autosol og slike produkter ikke funker.. må nok våtslipe kanten og høyglanspolere eller lakke opp igjen med klarlakk etter sliping.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 17, 2008 Går enten med sterk malingsfjerner, ellers må det slipes vekk.. Jeg sliper uansett med 1200 papir vått på metallet før jeg polerer opp igjen for å få det jevnt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 17, 2008 Ser ut som det kan være klarlakk på kanten og da skjønner jeg at du ikke får det blankt.. Fjerner du klarlakken er det ikke noe problem å få det neeesten krom ved å høyglanspolere dem.. Jeg bruker å spenne fast felgen/ringen i dekkmaskin og bruke drill og skive på det.. åssen skive bruker du da? prøvde på TTen men var uheldig å kom borti med drillen da, så tror jeg brukte feil utstyr Ingen måte å få de blanke slik de er altså.. hehe, vil ikke dele de: p ikke nåå. mye tar du får å hjelpe meg med kantene da? har ikke neo utstyr, eller sted å stå vetts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 17, 2008 Puss vekk klarlakken, slipp helt ned til 1200 med vann og kjøp sånn poleringsett med pasta som du varmer og pusser inn i metallet.. Tar LANG tid, men da blir det sånn her: Dårlig bilde men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 17, 2008 ble bra dt der bØØØRni.. men er litt mere kriker å kroker på felgene vettu blir sittende på rommet med løsemiddler langt oppi knotten til 4 mai jeg da: p Edit : må være en kjekk kar du har handlet den strømkabelen av,, bare så dt på den :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 17, 2008 ble bra dt der bØØØRni.. men er litt mere kriker å kroker på felgene vettu blir sittende på rommet med løsemiddler langt oppi knotten til 4 mai jeg da: p Edit : må være en kjekk kar du har handlet den strømkabelen av,, bare så dt på den :D Haha:D Ja, helt sikkert derfor den funker så jævli bra også da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 17, 2008 åssen skive bruker du da? prøvde på TTen men var uheldig å kom borti med drillen da, så tror jeg brukte feil utstyr Ingen måte å få de blanke slik de er altså.. hehe, vil ikke dele de: p ikke nåå. mye tar du får å hjelpe meg med kantene da? har ikke neo utstyr, eller sted å stå vetts Bruker en høyglanspolerskive. Det er en slags tøyskive man varmer voks inn på og polerer med ved høy omdreining på f.eks en drill.. For å få det bra er løsningen til Marius den beste.. Klarlakken MÅ av skal man få det blankt, og blir bare knot om man ikke deler dem trur jeg.. Har desverre masse å drive med både på dagtid og kveldstid om dagen ellers kunne jeg sikkert ha hjulpet deg litt på veg iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 18, 2008 Haha:D Ja, helt sikkert derfor den funker så jævli bra også da eller? Veldig overbevist om dt ja mr kristiansen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...