Produkt til rustfjerning ??

Anbefalte innlegg

Har noen av dere vært borti produktene på denne websiden ??

 

http://www.rusthjelp.no

 

Jeg har en del rustflekker på understellet på min 1985 Audi Coupe Quattro, hva må til for og få dette bort ??

(Bilen har stått ute en vinter og i kald garasje 1,5år etter dette)

 

Har tenkt til og Tektylere bilen under for og forhindre rust, har dere råd til meg ??

 

Legger ved et bilde av bilen under

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg tenker er Sandblåsing og så tektyl... men det koster jo + at du må til å demontere hele bilen...

 

Så tittet jeg inn på den rusthjelp.no siden du hadde lagt link til og der hadde de noe som het Ferromax Corroflux... den koster 359 inkl mva. og de sier selv at den er "Mer effektiv en sandblåsing" og at "Blir du ikke fornøyd får du pengene tilbake". Så man skulle jo tro at man bare kan kjøpe det og dokumentere med bilder, så får du pengene tilbake om det ikke hjelper... regner med du må grunne og eventuellt tektylere om du skal det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal visst være bra saker dette etter som jeg har hørt. Men jeg har aldri prøvd det selv... så jeg kan ikke uttale meg ut ifra egne erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt ferro prodeukter selv før med gode resultat, fjern mest mulig med en stålbørste og sprut på, rusta blir sort og ser ut til å stoppe:) så er det bare å grunne med f.eks zink-spray og lakke eller tektylere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Opsahl

Har brukt ferro prodeukter selv før med gode resultat, fjern mest mulig med en stålbørste og sprut på, rusta blir sort og ser ut til å stoppe:) så er det bare å grunne med f.eks zink-spray og lakke eller tektylere.

 

Ville tippe at dette burde være en ganske enkel og billig måte å få fikset det på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk når jeg sendte de en mail:

 

------------------------------------------------------------------------------

Ja, jeg tror vi skal kunne hjelpe deg med å løse dette problemet. Det er imdlertid viktig at du skraper, og børstet bort rusten der hvor du kommer til.

 

Det er tydelig å se at godset er skikkelig angrepet, men det virker ut fra bilde at det ikke er dyp gravrust. Mal direkte på angrepet område etter grundig skraping/børsting. Det er viktig at all løs rust fjernes.

 

BENYTT FØLGENDE OPPSKRIFT:

1. strøk: Ren ferromax Rustkiller. Mett overflaten grundig og ikke spar.

 

Legg 3-4 strøk til med følgende blanding: 75% Ferromax Rustkiller med innblanding av 25% oljebasert maling. Vi har veldig god erfaring med Arcanol som leveres av Jotun. Jo flere strøk jo lenger vil beskyttelsen vare.

 

Siste strøk: 15% Ferromax Rustkiller og 85% Tectyl tykkstoff som blandes godt.

 

Tectylen vil få helt andre egenskaper når den blandes med Ferromax Rustkiller. Den blir langt mer fleksibel, får bedre vedheft og vil ikke oksidere (tørke ut) og "glippe" så lett som tidligere.

 

Følger du denne oppskriften kommer du til å bli kjempefornøyd - garantert!

 

Med vennlig hilsen

Ronny Johansen

Mobil: +47 40 40 20 99

Norwegian Chemical Technique AS

Semsveien 86, 3300 Hokksund

Phone: +47 32 75 04 10 Fax: 47 32 75 04 09

E-mail: nct@chemical.no Web: http://www.chemical.no

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Så nå er det bare og få løftet opp og smøre på :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme behandling som bobla fikk forrige uke dette. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker jeg bare en stålbørste når jeg skal fjerne løs rust ??

 

Skal jeg spyle/vaske av løst støv etterpå??

 

Kan jeg bruke en drill med en rund sak med masse ståltråder stikkende ut, fungerer vel som en stålbørste vil jeg tro ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si jeg er imponert over servicen. De fleste firmaer tar seg ikke bryet med å svare på mail engang. hadde jeg hatt en bil med rust på så hadde jeg hvertfall benyttet produkter fra det firmaet der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Håvelsen

Bruker jeg bare en stålbørste når jeg skal fjerne løs rust ??

 

Skal jeg spyle/vaske av løst støv etterpå??

 

Kan jeg bruke en drill med en rund sak med masse ståltråder stikkende ut, fungerer vel som en stålbørste vil jeg tro ??

Om bilen har vært tørr under i lengre til, ville ikke jeg ha brukt vann til å fjerne ruststøv e.l. Prøv med blåsepistol og trykkluft. Om du spyler tar det en liten evighet før f.eks. fuger og sprekker er helt tørre, og det siste du ønsker er å kapsle inn fuktighet mellom metallet og tectylen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålbørste eller negerkuse (skjorereir) til drill fungerer utmerket til å fjærne lakk og rust uten å slite for mye stål med seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Om bilen har vært tørr under i lengre til, ville ikke jeg ha brukt vann til å fjerne ruststøv e.l. Prøv med blåsepistol og trykkluft. Om du spyler tar det en liten evighet før f.eks. fuger og sprekker er helt tørre, og det siste du ønsker er å kapsle inn fuktighet mellom metallet og tectylen.

 

Takk for tipset !!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.