#1 Skrevet Mars 17, 2008 (endret) Heppsann! Har satt i AAN motor i B4en nå, etter litt om og men startet den omsider (Jippi!! ) Likevel skal jo aldri ting gå som smurt (Som dere sikkert kjenner til...), og har derfor noen spørsmål til personer med diverse kunnskap innen faget ! Går for fett/lugger: Symptom: Ved gasspådrag lugger den veldig, kan få opp turbotrykk (Rundt 1,4bar: klø men går langt ifra rent, og går ikke veldig godt. Må over 5000 o/min før den går nåenlunde. Bilen er chipet med mtm chip. Prøvde ECU i en kamerat sin s4, og fungerte helt supert der! Noen muligheter: Coilrekke LMM Resirk ventil Hjalp en del, men langt ifra frisk ennå! Vanntemp: Hvor sitter egentlig uttaket for vanntemp på aan? Er det den kontakta på vannmanifolden? Isåfall går det 4 ledninger fra den kontakta, og jeg har bare tre som kommer fra instrumentene. Hvem skal hvor? Gjelder 92mod 80Q Oljetrykksmåler!!: Koblet opp oljetrykksmåler, type helt ny auto gauge. Med en gang jeg smelte på tenninga fløy den opp så langt det gikk. Kan ikke skjønne at jeg har greid å koble dette feil. Trodde først det var feil verdier fra org oljetrykksgiveren, så byttet den med autogauge sin. Hjalp ingenting. Prøvde å bytte om på ledningene, uten at jeg skulle skjønne at det skulle ha noe betydning. Det merkeligste var at denne skjøt seg opp bare ved å slå på tenninga! Prøve en annen måler også, helt likt! Siste spørsmål: Oppe ved fjørbeinet på høyre side har jeg en duppedings det kommer en vakumslange inn på, videre ut fra den går den inne i skjermen, i en slags beholder og ut igjen til et eller annet. (Har ikke studert denne nøye) På den såkalte duppedingsen er det ei kontakt som skal på. Har ikke koblet til noe der nå, men vet heller ikke hva som skal på der. Noen som har greie på hva det er og hva det skal til? Takk for alle evnt svar, mye til hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2008 Hmmm, kanskje et skudd i blinde. Men har du husket og koble til vacum slangen fra innsuget til map sensoren på hjernen? Ingen knekk eller lekkasje i denne? VIKTIG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2008 Den er skal være i orden! Merkelige greier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2008 Oljetrykksmåler!!:Koblet opp oljetrykksmåler, type helt ny auto gauge. Med en gang jeg smelte på tenninga fløy den opp så langt det gikk. Kan ikke skjønne at jeg har greid å koble dette feil. Trodde først det var feil verdier fra org oljetrykksgiveren, så byttet den med autogauge sin. Hjalp ingenting. Prøvde å bytte om på ledningene, uten at jeg skulle skjønne at det skulle ha noe betydning. Det merkeligste var at denne skjøt seg opp bare ved å slå på tenninga! Prøve en annen måler også, helt likt! Nøyaktig samme problemet har jeg.. Bare at jeg har en equus måler fra bilxtra. Tilogmed samme problemet hvis jeg kobler vekk sensoren(dvs kun + og - tilkoblet), så jeg er litt usikker på hva som kan gjøre det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2008 100prosent samme problem! Har gjort dette jeg også. Prøvd 2stk nye målere. begge var like. MERKELIG!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2008 Pluggene til syl 3 og 5 hadde en litt mer mørk farge som dere kan se på 2 av pluggene! Har funnet ut litt mer nå iallefall, men går langt ifra skikkelig rent enda. Monterte en resirkventil som var tett (Plastikk driten hører faen til), og da ble det plutselig en del bedre. Bilen går likevel ikke rent før man kommer over 5000 o/min. (om den går som den skal vet jeg jo ikke, men den fusker ikke) Kan lmm eller coilrekke være årsaken til dette? Som dere ser på bilde nr 2 er coil nr 5 litt mørkere. Vært varmt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2008 funnet ut noe mere her? både med fjuskinga og oljetrykksmåleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2008 Prøvd å byttet giveren til oljetrykksmåleren ? Da giveren på min røk, så bunna målern med en gang jeg satt på tenninga. Kan høres ut som din er gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...