hjelp, ulyd i 1800t motor.. :S

Anbefalte innlegg

hei..

i går morrest hørte jeg en ulyd i motoren som jeg aldri har hørt før.. :S er en slaks form for tikke lyd.

er ikke der når bilen er kald som feks stodd over natten.

kommer fra front av motor.

kan det vere registret.? feks stramme hjul? drivhjul..? som har løsnet..?

kan det vere farlig og kjøre med om det er det.?

er det noen som vet hvor lang garanti det er på register arbeid..? register var skiftet på 146000. å bilen er godd 190000 nå..

bilen er en passat 3b.

håper noen har noe og svare på av dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei..

i går morrest hørte jeg en ulyd i motoren som jeg aldri har hørt før.. :S er en slaks form for tikke lyd.

er ikke der når bilen er kald som feks stodd over natten.

kommer fra front av motor.

kan det vere registret.? feks stramme hjul? drivhjul..? som har løsnet..?

kan det vere farlig og kjøre med om det er det.?

er det noen som vet hvor lang garanti det er på register arbeid..? register var skiftet på 146000. å bilen er godd 190000 nå..

bilen er en passat 3b.

håper noen har noe og svare på av dette...

hei

rgister har vel interval på 90 000 eller 5 år hvis jeg ikke er helt på jorde her nå da.

hvis det er noen hjul som er løsnet ville du merket det.. jeg klarte å ødelegge strammehjulet å det smalt noe inni helsikka.. trodde hele motoren raste.. så det burde du merka..

kan være dynamoen som gjør det.. eller det kan være ventilløfterene eller kamkjedet... kamkjedet er mere en rasslelyd da.. eller det kan være den ventilen som jeg mener å har lest en vei her som har med lufting fra bensin tanken.. den sitter ved luftfilterboksen med 2 slanger og en kontakt til den er rund på en måte. hvis det er den, så er det normalt at den begynner å tikke når motoren er varm eller står på tomgang.. har ikke veldig peiling så rett på meg hvis jeg har feil her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

rgister har vel interval på 90 000 eller 5 år hvis jeg ikke er helt på jorde her nå da.

hvis det er noen hjul som er løsnet ville du merket det.. jeg klarte å ødelegge strammehjulet å det smalt noe inni helsikka.. trodde hele motoren raste.. så det burde du merka..

kan være dynamoen som gjør det.. eller det kan være ventilløfterene eller kamkjedet... kamkjedet er mere en rasslelyd da.. eller det kan være den ventilen som jeg mener å har lest en vei her som har med lufting fra bensin tanken.. den sitter ved luftfilterboksen med 2 slanger og en kontakt til den er rund på en måte. hvis det er den, så er det normalt at den begynner å tikke når motoren er varm eller står på tomgang.. har ikke veldig peiling så rett på meg hvis jeg har feil her..

hmmm,. ok.. akkurat... :S

ja.. ikke vet jeg...

tror jeg satser på et verkste ette påske...

er en tikkelyd ja som er der,kan minne mej om en slaks form form boblelyd,, vet ikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ventilen på luftfilterboksen skal tikke, ja!

Men om du mener det er noe feil med registeret bør du komme deg på et verksted! Blir vanskelig å stille diagnose på et register her på forumet... Og det kan fort bli veldig dyrt om du får registerras!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slå av klimaanlegg og hør om lyden forsvinner. Klimakompressoren kan lage en sånn lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.