#1 Skrevet Mars 17, 2008 ABS lyset bynner og lyse og varselslyset for bremsene bynner og blinke når jeg har kjørt i ca 10-15 min. det er bremseveske (litt over max merket) og ingen tegn til lekasje eller slitte bremser (byttet forran for 2 år siden og byttet bake no denne helgen pga eu kont) Prøvde med VAG-COM no i dag og får ingen feilmeldinger: bh : (mens bilen var i gang og varselslysene var på) da jeg byttet skivene bake så flyttet jeg over ABS ringene. Og tok ut føleren på venstreside og gjore den ren, kan det være det som er feilen? På høyreside tok jeg bare og gjorde føleren rein mens den sto på plass. Audi A4 Avant 96 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2008 Kan vel kanskje være den føleren, men er jo litt rart at den ikke kommer opp i VAG-Com...... I vagcom kan du få opp hastigheten på hvert av hjulene mens du kjører, kan jo prøve det og se om den har andre/ingen verdier kontra resten av de..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2008 Tja, kan prøve... Takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2008 Bare hyggelig, får satse på du finner ut av det da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2008 Når du tar ut følerene som har dem veldig lett for å ryke. Dem er ganske sjøre. Du kan evt prøve et multimeter på den. Men den skal komme oppi vag com. Har du prøvd og koble av -polen på batteriet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2008 Nei det har jeg ikke prøvd. Skal feilsøke videre i morgen. Takk for inspillet:-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2008 men jeg kom til og tenke på det...e jo rart at den ikke sier i fra med en gang, sier jo først i fra etter 10-15 min. da har jeg jo hadd en del oppbremsinge for div kryss og fartshomper...kan det muligens hvere avstanden fra føleren til ABS kransen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2008 Hadde en lignende feil på passaten min, der var abs kransen løs. Dermed fikk ikke sensoren registrert farten på hjulet riktig. Jeg fikk heller ikke opp varsellys med en gang jeg begynte å kjøre, det varierte fra tur til tur. Sjekka med vag-com og så da at føleren hang med opp til 15-20km/t for så å ramle ned igjen på10-12km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2008 Men på min så er ABS kransen kilt fast i skiva/navet..må banke det på med hammer. satt jo riktig når jeg skrudde alt sammen igjen, men er sikkert vært og sjekke. Takk for innspill:-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2008 var ute no og prøvde vag-com på nytt og den viste no att begge abs sensoran bake var ødelagte:confused: så slettet jeg den feilmeldingen og tok en kjøretur, da fungerte begge bake og viste samme verdi som de fremme, og det kom ingen feilmelding: klø : MEN det kjennes ut som abs en slår inn ved hastigheter under 25-30Km/t. den er ikke like sterk som når den slår inn under bremsing når det er glatt ute: bh : hva er det no:confused: orker ikke stå ute og skru ved 0 grader og vind, for og sjekke abs kransen.. Men er det noen som vet om det er en min og max avstand i forhold til sensorn og kransen og hva er den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2008 Hmm. underlige greier. Passaten min oppførte seg litt sånn etter jeg hadde festa abs-kransen på nytt, da var avstanden for stor, dytta den inn noen mm slik at det ble samme mål som på de andre sensorene. Vet ikke hva avstanden skal være, men du kan ta mål foran, for så å justere dem bak på bilen med samme avstand. Det burde hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...