Anbefalte innlegg

Har et sett kw var 2 som skal på passaten.. Noen som har gjort dette før? Kan man skru av demperne bak fra undersiden? eller må man inn i bagasjerommet? (stv.) Ellers noe man bør huske?

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et sett kw var 2 som skal på passaten.. Noen som har gjort dette før? Kan man skru av demperne bak fra undersiden? eller må man inn i bagasjerommet? (stv.) Ellers noe man bør huske?

Takker for svar!

 

Hei du.

 

Jeg satte på justerbart på Passaten jeg hadde(3BG).

Og der var det bare og løsne bakdemperne fra undersiden.Oppe i skjermen.Sitter i to bolter mener jeg og huske:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er lettere bak enn foran. Kan du si meg hvordan du byttet foran? Sliter her.. Jeg har fått kjøpt en endeleddavtrekker som jeg får prøve i morgen, mye motstand foran her gitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det kun "utvortes" arbeid.

 

Foran må du opp i vannkassen og "plundre" en del, men det er fullt gjennomførbart.

 

Monterte FK Silverline X på min Passat i fjor sommer.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja driver på høyre side jeg. Sliter litt. Har demperne løs, men får den ikke ut. Løsna bolt i bunn og de to skruene oppe under de lakkerte lokkene. Men får den ikke ut, uten å skru av styrestag og sleppe alt lenger ned. Men igjen så kommer problemet mitt at jeg ikke får av bolt i endeledd, ikke engang med slegge. Prøve denne endeleddsavtrekkeren i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja driver på høyre side jeg. Sliter litt. Har demperne løs, men får den ikke ut. Løsna bolt i bunn og de to skruene oppe under de lakkerte lokkene. Men får den ikke ut, uten å skru av styrestag og sleppe alt lenger ned. Men igjen så kommer problemet mitt at jeg ikke får av bolt i endeledd, ikke engang med slegge. Prøve denne endeleddsavtrekkeren i morgen.

 

Foran så mener jeg og huske at dem sitter i tre stk i toppen på hver side under de lakkerte lokkene som du sier.

Jeg løsna først i topp også i bunn og løfta litt pent med lite brekkjern over den "armen" i bunn.

Måtte ikke løsne noe mer jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran er det en del plunder.

 

Jeg skrudde løs de små C-formede armene som forbinder stabilisatorstaget med den fremre nedre lenkearmen.

Løsnet også den ytre opphengskula på den nedre bakre lenkearmen fra hjulnavet.

Dette gir deg en del mer bevegelsesfrihet.

Jeg vil anbefale å la fjærbeinet sitte festet i toppen inntil du har løsnet det og fått vippet det over lenkearmen det er festet til. Når den nedre ednen er fri fra lenkearmen, så kan du løsne fjørbeinet i toppen og senke hele greia ned.

 

Håper dette er til hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran så mener jeg og huske at dem sitter i tre stk i toppen på hver side under de lakkerte lokkene som du sier.

Jeg løsna først i topp også i bunn og løfta litt pent med lite brekkjern over den "armen" i bunn.

Måtte ikke løsne noe mer jeg.

 

Måtte du ikke? Hmm sliter veldig med dette jeg, gått noen timer i ren sinne grunnnet dette i helgen. Det er to lakkerte lokk, de har jeg skrudd av og bolten i bunn på demper. Jeg greier ikke å benne da demperen over armen i bunn. Mangler en cm drøyt. Derfor jeg håpet at ved å løsne styrestaget ville jeg få sluppet bærearmen lenger ned.

 

Stod din i løftebukk eller på garasjebukker? Om dette har noe å si.. Eller hadde du rattet rett, evt til siden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsnet også den ytre opphengskula på den nedre bakre lenkearmen fra hjulnavet.

Dette gir deg en del mer bevegelsesfrihet

 

Litt usikker på hvem du mener her. Den armen som holdt på å si er "hengsla" for å gå opp og ned? Den til venstre, som sett rett på. Synes den satt som et lite helvete da jeg prøvde meg på den sist og jeg. Må vel bare bruke mer makt da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte du ikke? Hmm sliter veldig med dette jeg, gått noen timer i ren sinne grunnnet dette i helgen. Det er to lakkerte lokk, de har jeg skrudd av og bolten i bunn på demper. Jeg greier ikke å benne da demperen over armen i bunn. Mangler en cm drøyt. Derfor jeg håpet at ved å løsne styrestaget ville jeg få sluppet bærearmen lenger ned.

 

Stod din i løftebukk eller på garasjebukker? Om dette har noe å si.. Eller hadde du rattet rett, evt til siden?

 

Mener det er 3 på hver side i toppen foran (skyt meg om jeg tar feil)kan da ikke huske så dårlig:o

 

Brukte kun garasjejekk på jekkfestet ved det hjulet jeg jobbet ved.

Jeg hjalp som sagt til litt med et lite brekkjern og da "smatt" den over.

Tror hjula stod rett frem,det husker jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 3 på hver side i toppe foran ja, men da tar du ned hele raklet. Holder kun å skru av de to mutterene under de to lakkert lokkene for å løsne den oppe. Hvertfall på høyre side. Da får jeg håpe jeg får løsnet den bakre bærearmen eller løsnet styrestaget imorgen.. Blir motløs å gå fra verkstedet hver dag uten å få gjort en dritt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitt opp. Eneste måten jeg kan skjønn å få ut demperen er å skjære den ut. Får verken løsnet endeledd eller nedra bakre bærearm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fjærklemmer?

Det er trangt som fy, men prøv om du får dem på og får komprimert fjørene. Det kan gi deg den cm du mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok skal prøve i morgen. Synes det var så vidt jeg fikk på den ene jeg, men får se hva jeg får til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løft bilen på begge sider foran og løsne stagstaget og senk dette ut av vegen.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da aldes ikke umulig å få ut dette. Skru ut de 3 16mm boltene i toppen og ta ut hele fjærbeinet med øvre lenkarmene i ett. Ja, du må ut med den lange bolten som kan henge litt. Hvis stab. staget holder litt igjen så kan du løsne på c-staget. da burde det gå med bare å dytte spindelen ned med håndmakt. Den blir da kun holdt oppe av foringene innerst på nedre lenkarmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er løst, og det var en meget enkel måte å få til dette på. Følgende:

 

Jekk opp bilen foran på begge sider. Ta av begge hjul foran, og løsne stab staget på begge sider. Da vil en få mer "slækk" på staget. Løsne deretter demperen i bunn, en bolt. Og deretter skru av de to mutterene som er under de to lakkerte lokkene under panseret der. Da er det bare å bruke håndmakt og bende over dempergaffelen i bunn over bærearmen. Det er da nok slækk i stab staget til å gjøre dette. Det går kjempegreit når en vet hva en skal gjøre! Gjør så det samme på den andre siden..

 

Det er ikke vits å ta ut hele dritten med øvre armer, det er bare mer jobb :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.