#1 Skrevet September 27, 2004 Hallo, Finnes det helt røde baklys som er godkjente til audi coupe type 85? har ikke lyst på sotede baklys! det er mye finere med helt røde baklys da, synes jeg.har sett det på flere biler. Må blinklyspæra bak være orange da for at det skal være lov? Noen som vet om noen som selger slike baklys, eventuelt pris på slike baklys? Hvite bliklysglass til audi type 85 med amrikansk front(to lykter på hver side)er det å får tak i? noen som vet hvem som eventuelt har eller kan få tak i slike? Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2004 Det må iaffal blinke gult for at det skal bli godkjent I noen tilfeller så kan vel biltilsynet finne på å kreve tüv-papirer for glassene/lysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2004 De røde baklysene du snakker om, er standard på coupe gt 80-84. Fra 85 ble de sotede. Samme gjelder for urquattro, som har like baklykter. Hvite blink foran er å få tak i, se annen tråd på forumet. (søk) mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2004 det er litt rart isåfall for jeg har audi coupe 81 mod men den har ikke helt røde lykter. der hvor blinklyspæra sitter er det orange glass! kan det ha noe med at coupe'n min har amrikansk front og at de ikke ble levert med helt røde baklysglass. er det noen som vet om noen som selger slike baklysglass? eventuelt pris? Noen som har bilde av ei helt rød lykt på coupe type 85? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2004 Det finnes ikke helrøde baklys til vår type biler. Enten så er det rød/hvit/oransje eller svarte. USA-modellene brukte rød/hvit/oransje som 81-84 modellene i Europa. For å få helrøde lys så må du lakkere de røde/oransje baklysene. Jeg holder på med dette akkurat nå. Her er et fotoshoppet bilde av bakenden på min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll De røde baklysene du snakker om, er standard på coupe gt 80-84. Fra 85 ble de sotede. Samme gjelder for urquattro, som har like baklykter. Beklager, mente de røde med orange blink.... mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2004 hva slags rødfarge er det du har brukt? Har du spray lakkert de eller hva har du gjort? men vil ikke lakken flase av etter en stund om du lakkere de a? har du lakkert de både inni og utenpå glasset eller? men hvordan går det når du skal på eu-kontroll a? har du brukt orange hette på lyspæra eller har du kjøpt orange pærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2004 Oj, det var mange spørsmål... eg har brukt en transparent rød lakk fra Duplicolor, og skal klarlakke over før montering. Jeg har passet på å ikke lakke så veldig mye rødt over midten av blinklyset, så det oransje skinner i gjennom. Når du lakker rødt over oransje så hjelper det ikke med oransje pære heller, det vil lyse rødt. Derfor har jeg tatt det pent over midten av lampen, så det vil lyse oransje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...