1.8T Øker turtall ved clutch`ing

Anbefalte innlegg

Har en audi a4 TQ 01mod.

Når jeg clutcher ved akselrering øker den turtall med ca 600-800 omd før dn detter: dum :

Er irriterende ved forbikjøring osv, noen som har ide på hva dette kan være?

Har fått beskjed at den er chipet med mtm chip.

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på clutchpedalbryter kanskje. En bryter som forteller motorelektronikken/styreenheten at turtallet skal kjapt ned pga. girskift. Lurer på om den kutter tenning elns. et øyeblikk.

 

Finner antakelig utav det om du får tatt diagnose på bilen med vag-com eller Møllers VAS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med møller i Tromsø, de mente det skulle være slikt: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er jo mange nye biler.. A4en min var sånn med 1.8 motor og... Sjukt irriterende.. Høres ut som man aldri har kjørt bil før!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor lenge har du hatt bilen?

 

saken er at bilen har drive-by-wire, og for folk som ikke er kjent med det, så kommer det et lite hopp på turtallet ved giring...det er en vanesak...har sett det flere ganger

 

en lærer seg fort å slippe gassen et lite sekund raskere før en clutcher :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo høyere turtall jeg har, jo kraftigere øker det. Øker ca 700 omd ved clutchin ved 4000-5000 omd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme problemet med min! eller for så vidt ingen problem men ganske irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Get used to it. Det er som de sier på møller, sånn er de bare. Man venner seg til det, og slipper opp gassen litt tidligere før man clutsjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få dere litt tøff lyd på bilen med fks effektannlegg, så kan lyden assosieres med mellomgassingen på Ferrarier og andre sportsbiler:p

Har kjørt en del slike biler, det er nok bare sånn det skal være...

Slipper du gassen litt tidligere unngår du dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har noe mer irriterende..

Den holder seg oppe mye lenger enn ønskelig på turtall når jeg drar ut 1. gir..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme på min. Har prøvd det meste for å få det bort. Men det er en vane sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette problemet kun gjalt biler med E-gass.. Drittlei at bilen min øker el henger igjen på turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dette også på min bil.

Dersom jeg clutcher og girer på 5000rpm, drar motoren i vei til 6000rpm før jeg rekker å smette inn neste gir.

Dersom jeg clutcher og girer på 6000rpm, havner motoren på sperra et øyeblikk.

Dette kan da umulig være slik det skal være? Høres jo helt corny ut.

Orginal '02 150hk 1,8t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er min også, jeg har også fått høre at de bare er slik..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høff.. da vil jeg tilbake til wire gitt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 01 mod 1.8T selv, akkurat likedan: rolleyes hehe...

Sykt irriterende i starten, men har "lært" meg å kjøre A4 nå:P

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme på min, har ikke turbo da, men er en vane sak ja, slipper gassen, så clutcher jeg.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 1,8T (motorkode APX) er ikke slik, og jeg har vondt for å tro at det skal være så ille som enkelte her beskriver. Å ruse 1000rpm over det turtall som er når man clutcher/slipper gassen kan ikke være normalt, og ikke 600-800 rpm heller.

 

(Den gamle 100'en derimot blir slik noen ganger når veivhusventilasjonen er i ferd med å tette seg. Det går det an å gjøre noe med...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet clutchpedalbrytern på bilen min, så var problemet borte:) Var defekt den som sto der, var derfor min økte ved clutching. Møller påsto bilen skulle være slik, men de tok feil.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaså, da er det iaffal verdt å sjekke! :)

 

Husker du pris?

 

Edit: Var det feilkode på den også? Min er nå helt uten feilkoder, men det trenger ikke bety at den ikke er gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kostet rundt 200kr vil jeg mene og huske. Er veldig enkel og bytte, bare ta ned dekslet under rattet. Og følge clutchpedelan oppover, til du kommer til en blå sylindrisk bryter. Er ca samme brytern som sitter til bremsepedalen.

 

Var ikke noe feilkoder på den, men den fungerte ikke. Den gir beskjed til motorstyringen at man clutcher og at turtallet på motoren må ned.

 

Vil mene delenr på brytern er "1J0927189E", værtfall til B6 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da skal jeg ringe Møller og bestille denne imorgen, så er den kanskje på plass til helga. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det må du;) Var som å få en "NY" bil etter at jeg byttet brytern:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noe liknende dette, men gammal a4 97 med wire. Det som skjer er at turtallet hopper litt opp, for så å synke ned til kanskje 300rpm under idle, for så å hoppe opp igjen på det riktige nivået. Går litt ujevnt fra før også.

Er dette LMM eller lambda heller? Tror ikke veivhusventilasjonen er tett, byttet det plastikkrøret tidligere i år, og hadde av topplokket i høst, der så det ok ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lite tips er å prøve å rense gasspjeldet så dette ikke henger igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.