#1 Skrevet Mars 17, 2008 Har en audi a4 TQ 01mod. Når jeg clutcher ved akselrering øker den turtall med ca 600-800 omd før dn detter: dum : Er irriterende ved forbikjøring osv, noen som har ide på hva dette kan være? Har fått beskjed at den er chipet med mtm chip. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2008 Feil på clutchpedalbryter kanskje. En bryter som forteller motorelektronikken/styreenheten at turtallet skal kjapt ned pga. girskift. Lurer på om den kutter tenning elns. et øyeblikk. Finner antakelig utav det om du får tatt diagnose på bilen med vag-com eller Møllers VAS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2008 Har snakket med møller i Tromsø, de mente det skulle være slikt: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2008 Sånn er jo mange nye biler.. A4en min var sånn med 1.8 motor og... Sjukt irriterende.. Høres ut som man aldri har kjørt bil før! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2008 hvor lenge har du hatt bilen? saken er at bilen har drive-by-wire, og for folk som ikke er kjent med det, så kommer det et lite hopp på turtallet ved giring...det er en vanesak...har sett det flere ganger en lærer seg fort å slippe gassen et lite sekund raskere før en clutcher 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 Jo høyere turtall jeg har, jo kraftigere øker det. Øker ca 700 omd ved clutchin ved 4000-5000 omd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2008 har akkurat samme problemet med min! eller for så vidt ingen problem men ganske irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2008 Get used to it. Det er som de sier på møller, sånn er de bare. Man venner seg til det, og slipper opp gassen litt tidligere før man clutsjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2008 Få dere litt tøff lyd på bilen med fks effektannlegg, så kan lyden assosieres med mellomgassingen på Ferrarier og andre sportsbiler:p Har kjørt en del slike biler, det er nok bare sånn det skal være... Slipper du gassen litt tidligere unngår du dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2008 Min har noe mer irriterende.. Den holder seg oppe mye lenger enn ønskelig på turtall når jeg drar ut 1. gir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2008 Har akkurat samme på min. Har prøvd det meste for å få det bort. Men det er en vane sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2008 Trodde dette problemet kun gjalt biler med E-gass.. Drittlei at bilen min øker el henger igjen på turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2010 Jeg har dette også på min bil. Dersom jeg clutcher og girer på 5000rpm, drar motoren i vei til 6000rpm før jeg rekker å smette inn neste gir. Dersom jeg clutcher og girer på 6000rpm, havner motoren på sperra et øyeblikk. Dette kan da umulig være slik det skal være? Høres jo helt corny ut. Orginal '02 150hk 1,8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2010 Slik er min også, jeg har også fått høre at de bare er slik.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2010 Høff.. da vil jeg tilbake til wire gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2010 Har en 01 mod 1.8T selv, akkurat likedan: rolleyes hehe... Sykt irriterende i starten, men har "lært" meg å kjøre A4 nå Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 9, 2010 Har samme på min, har ikke turbo da, men er en vane sak ja, slipper gassen, så clutcher jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2010 Min 1,8T (motorkode APX) er ikke slik, og jeg har vondt for å tro at det skal være så ille som enkelte her beskriver. Å ruse 1000rpm over det turtall som er når man clutcher/slipper gassen kan ikke være normalt, og ikke 600-800 rpm heller. (Den gamle 100'en derimot blir slik noen ganger når veivhusventilasjonen er i ferd med å tette seg. Det går det an å gjøre noe med...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2010 Jeg byttet clutchpedalbrytern på bilen min, så var problemet borte:) Var defekt den som sto der, var derfor min økte ved clutching. Møller påsto bilen skulle være slik, men de tok feil..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2010 (endret) Jaså, da er det iaffal verdt å sjekke! Husker du pris? Edit: Var det feilkode på den også? Min er nå helt uten feilkoder, men det trenger ikke bety at den ikke er gåen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 10, 2010 (endret) Den kostet rundt 200kr vil jeg mene og huske. Er veldig enkel og bytte, bare ta ned dekslet under rattet. Og følge clutchpedelan oppover, til du kommer til en blå sylindrisk bryter. Er ca samme brytern som sitter til bremsepedalen. Var ikke noe feilkoder på den, men den fungerte ikke. Den gir beskjed til motorstyringen at man clutcher og at turtallet på motoren må ned. Vil mene delenr på brytern er "1J0927189E", værtfall til B6 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 10, 2010 Tusen takk, da skal jeg ringe Møller og bestille denne imorgen, så er den kanskje på plass til helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 10, 2010 (endret) Ja det må du;) Var som å få en "NY" bil etter at jeg byttet brytern:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 10, 2010 Jeg har noe liknende dette, men gammal a4 97 med wire. Det som skjer er at turtallet hopper litt opp, for så å synke ned til kanskje 300rpm under idle, for så å hoppe opp igjen på det riktige nivået. Går litt ujevnt fra før også. Er dette LMM eller lambda heller? Tror ikke veivhusventilasjonen er tett, byttet det plastikkrøret tidligere i år, og hadde av topplokket i høst, der så det ok ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 11, 2010 Ett lite tips er å prøve å rense gasspjeldet så dette ikke henger igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...