AKTE-spørsmål: Deksel over vannkasse......lik på 3B og 3BG ?

Anbefalte innlegg

Skulle ha ut batteriet på bilen min her en dag å klarte å knekke noen biter av dekselet over vannkassa på Passaten. Kunne noen sjekket om det er samme dekselet på 3B og 3BG ?? Svogern min jobber på bilopphugger å de har et par 3B stående nemlig. Koster sikkert skjorta nytt på Møller i god VAG-stil : rolleyes Det er det dekselet som går rundt opplagringen på visker-armene og er klipsa fast helt nederst på vindusramma på frontvinduet liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påskebump..........;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke finne delen du etterspør i ETKA. Har du delenummeret på den du har ødelagt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du ikke bør ringe Møller og spørre Pål, ikke nødvendigvis så dyrt. Ca 400 kr for den til Golf, og den har vel dypere profiler etc, dyrere å produsere?

Jeg sier dette for plasten blir sprø, og knekker lett når den eldres. Får du opp deksler fra 3B så kan du like greit knekke den neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å si, siden delene ikke har samme beskrivelse (navn)...

Men hvis jeg har tolket bildet rett, så er det nummer 3B1 819 447 på 3BG (som forøvrig heter "deksel for vannkasse"), mens det på 3B kalles "vannavviser" og har nummer 3B1 819 415. Hvis det er samme del, så er det jo forskjellig delenummer.

Litt off-topic, så skjønner jeg ikke hvorfor de lager disse dekslene i så UTROLIG bedriten kvalitet på typ44, og tydeligvis også Passat. På C4 er jo denne laget i tykk, myk plastikk, skikkelig heavy saker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er 1999 mod: 3B1 819 415 C B41

Dette er 2003 mod: 3B1 819 415 E B41

Mener og huske at de ikkee var så dyre jeg, ca 500 spenn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mere vann-avviser egentlig,det dekselet går rundt visker-armene og beskytter blant annet pollenfilteret ifra direkte vannsprut.Får sjekke på Møller hva det koster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står flere delenr. her: http://www.passatplus.de/umbauteile/wasserkasten/index.htm

Mener å huske att den kosta godt under 500,- hos forhandler

Den kosta godt under 500 kr ja.....hadde den til og med på lager på Møller Ålesund. Kosta rundt 160 kr pluss mva minus 18% rabatt. Kjøpte noen andre deler også så vet ikke helt nøyaktig hva den kom på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hadde sikkert blitt dyrere fra hugger med tanke på embalasje og frakt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hadde sikkert blitt dyrere fra hugger med tanke på embalasje og frakt! :)
Ikke når svoger jobber på Sjøholt å skaffer deler "gratis" : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.