Motortrøbbel med Golf 3 1,6 100hk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har gåen hallgiver på golfen min, og trenger å bytte denne. Har tatt ut fordeleren og det ser ut som jeg må ta av tannhjulet i bånn for å få ut hallgiveren.stemmer dette? Og er det bare å banke ut den splinten som går gjennom akselen?

 

Motor er 1,6 med 101hk, er en golf 3 97mod med bosch--tenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Har gåen hallgiver på golfen min, og trenger å bytte denne. Har tatt ut fordeleren og det ser ut som jeg må ta av tannhjulet i bånn for å få ut hallgiveren.stemmer dette? Og er det bare å banke ut den splinten som går gjennom akselen?

 

Motor er 1,6 med 101hk, er en golf 3 97mod med bosch--tenning

 

Hei!

Ja det er bare til å banke ut splinten, og dra ut akslingen. Så løsner du platen som giveren sitter på, så bytter du giver, og monterer delene igjen. Husk å stille tenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da var det som jeg tenkte. Men hvis jeg setter merker på alt av roterende deler, og setter det på plass,blir det nødvendig å stille tenninga da?

 

Og i såfall, hvor er tenningsmerkene på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fordelere har en låsering øverst på fordelerakselen slik at du kan dra av rotorblenderen ovenfra.Tror stort sett dette gjelder de eldre bilene (Golf I)?!

Du bør nok justere tenningen etterpå uansett om du merker. Kan være vanskelig å treffe 100% etterpå, spesielt siden du bytter noen deler. Pass også på når du drar ut akslingen at det ikke ramler ut noen shims. Få disse event på plass igjen.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjen.

Det var ingen låsering der, så måtte opp med hele dritten, men det gikk forsåvidt greit. Men det hjalp ingenting å bytte hallgiver, bilen er akkurat lik... nå har jeg ikke justert tenninga enda da, men vet ikke om det er derfor bilen er litt rar.

 

når den er kald er den kjempevanskelig å starte, først ingen respons, så slår jeg av tenninga og prøver på nytt, da tenner den først litt, så gradvis mer for hver gang jeg slår av og på. Tilslutt starter den etter 7-8 forsøk, da på veldig lav tomgang, hvis jeg toucher gassen, dauer bilen. Det smeller også i eksosen. Må så la den gå litt, så gasse gradvis.

Da går bilen som en dass første 5min, så kommer det seg. Til slutt går den tilnærmet normalt, men sperrer på 5000...

 

Noen ideer om hva dette kan være? den var sånn før jeg byttet hallgiver...

 

Det må også nevnes at den nye hallgiveren har selve sensoren plassert motsatt av den originale, altså 180 grader "feil". Har dette noen betydning?

 

Har til nå byttet:

Fordelerlokk

rotor

hallgiver

bensinfilter

luftfilter

 

har også tatt diagnose og fått feilmelding på hallgiver G40, signal utenfor toleranse. Dette ble gjort før jeg byttet denne, og med motoren i gang.

 

Noen gode tips her?Hadde jeg satt enormt stor pris på! Takk for gode svar så langt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge rotoren står på merket for syl 1 når stempelet for syl 1 står på topp, skal tenninga være bra nok justert til at motoren skal gå normalt. Har du prøvd å bytte coil? Ganske vanlig at den ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ok... Jeg satte merker på alt når jeg demonterte det, så det kan ikke være mye annerledes enn før...

 

Jeg har ikke byttet coil nei, kanskje jeg skal prøve det?

Har også fått tips om LMM, men vil nødig bytte denne hvis det ikke er nødvendig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet plugger,hjalp ikke en dritt...

 

Tenkte å ta pluggkablene som neste, og så coilen... hva tror folk om dette?

Skal justere tenninga også,men kan ikke tenke meg at det er dette som er feilen, da den har vært sånn før jeg tukla med tenningsinnstillinger, og går fint når den er varm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet plugger,hjalp ikke en dritt...

 

Tenkte å ta pluggkablene som neste, og så coilen... hva tror folk om dette?

Skal justere tenninga også,men kan ikke tenke meg at det er dette som er feilen, da den har vært sånn før jeg tukla med tenningsinnstillinger, og går fint når den er varm

Høres ut som du har litt av samme problemet som jeg har på min bil:( Jeg har åsså byttet alt du nevner over bortsett fra hallgiver å bensinfilter, men den er fortsatt treg å kaldstarte å min stopper åsså på 5000rpm.

 

Møller har ikke en eneste lmm til vr6 i landet så den må bestilles fra tyskland, men jeg ka gi beskjed når jeg har fått sjekket det. tror ikke din lmm er like dyr som min, men jeg holder en kanpp på den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja, tror det er endel som har problemer med dette.... virker ihvertfall sånn...jeg får kjøpt lmm på biltema til 600kr:), så det er ikke så galt.Sikker på at ikke du kan det? har du sjekka på mekonomen og bilxtra også?

 

men pluggkablene og coilen min har aldri blitt byttet da, og bilen har gått 220k, så jeg prøver iallefall pluggkablene aller først, da de er billigst.Så får evt LMM og coil komme etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja, tror det er endel som har problemer med dette.... virker ihvertfall sånn...jeg får kjøpt lmm på biltema til 600kr:), så det er ikke så galt.Sikker på at ikke du kan det? har du sjekka på mekonomen og bilxtra også?

 

men pluggkablene og coilen min har aldri blitt byttet da, og bilen har gått 220k, så jeg prøver iallefall pluggkablene aller først, da de er billigst.Så får evt LMM og coil komme etterpå.

 

Si ifra om du trenger en coil... har en orginal ny i eske tilovers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja, tror det er endel som har problemer med dette.... virker ihvertfall sånn...jeg får kjøpt lmm på biltema til 600kr:), så det er ikke så galt.Sikker på at ikke du kan det? har du sjekka på mekonomen og bilxtra også?

 

men pluggkablene og coilen min har aldri blitt byttet da, og bilen har gått 220k, så jeg prøver iallefall pluggkablene aller først, da de er billigst.Så får evt LMM og coil komme etterpå.

 

 

Bilxtra har den helt sikkert ikke. mekonomen skal ha 5500 (femtusenfemhundre) sinnsykt, selv om det er orginal bosch..møller skal ha rett under 3..men må bestilles fra tyskland:p

 

jeg skiftet mine plugger og ledninger for 1 uke siden..hjalp ikke noe: bh : å de ledningene var dyre selv om jeg fikk 30% rabatt..

 

Er det ikke Lmm som feiler min så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..ikke morro å ha en vr6 som går som en gti..: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra om du trenger en coil... har en orginal ny i eske tilovers.

 

Oj, det var dumt... bestilte nettopp en på bilxtra på ryen.Mulig det går an å returnere den da... hvor mye skulle du hatt for den?

 

 

 

Nei det er vel litt mer spesielt med en vr6 tenker jeg, litt mer avansert motor. Men jeg kjøpte

CRC rensespray for luftsensor idag, ble anbefalt å prøve det. Så nå har jeg sprayet den, og lagt den til tørk,så får vi se...

Vet ihvertfall om flere som har hatt tilsvarende prob. på tilsvarende motor, og da var det pluggledningene... så jeg krysser fingrene for det: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, det var dumt... bestilte nettopp en på bilxtra på ryen.Mulig det går an å returnere den da... hvor mye skulle du hatt for den?

 

 

 

Nei det er vel litt mer spesielt med en vr6 tenker jeg, litt mer avansert motor. Men jeg kjøpte

CRC rensespray for luftsensor idag, ble anbefalt å prøve det. Så nå har jeg sprayet den, og lagt den til tørk,så får vi se...

Vet ihvertfall om flere som har hatt tilsvarende prob. på tilsvarende motor, og da var det pluggledningene... så jeg krysser fingrene for det: rolleyes

 

500,- .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei pris, men desverre for sent... har montert den nye coilen...til 900kr: gråter :

 

Og har nå byttet pluggledninger og coil. Og renset LMM. Men hjalp det?nei...

Eller det hjalp littegrann, men må fremdeles jobbe litt for å få start. Mulig det er feil tenning som gjør det, må få justert den tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei pris, men desverre for sent... har montert den nye coilen...til 900kr: gråter :

 

Og har nå byttet pluggledninger og coil. Og renset LMM. Men hjalp det?nei...

Eller det hjalp littegrann, men må fremdeles jobbe litt for å få start. Mulig det er feil tenning som gjør det, må få justert den tror jeg...

 

 

jeg ville ha prøvd å skaffet meg en ny lmm..eller lån en hvis du kan?

 

sitter nøkkelen din løst i tenningslåsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si nøkkelen sitter spesielt løst nei...hvordan det?

 

Ok, noen i osloområdet som har en fungerende LMM som jeg kan teste med?Til låns/salgs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke det nei...

 

da var uansett bilen satt på verksted, så får de finne ut av det. Blir sikkert billig...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.