Anbefalte innlegg

Kjøpte meg bil i fjor høst og det første jeg gjorde var å lakkrens og polering. Nå er ikke jeg den mest proffe på dette området så det ble Autoglym Deep shine som ble brukt og en autoglym lakkrens. Etter et snaut halvt år ser jeg nå at lakken ikke har det noe bra. Mange småriper og folk som har vært borti bilen min med dører. Må vell regne med det når man jobber på treningsenter med en del hundre biler svivende inn og ut ved siden av bilen hele dagen.

 

Planen min nå er å ta en skikkelig makeover på bilen så den blir skikkelig strøken i lakken igjen. Har lest en del tråder og blitt en del smartere når det gjelder emnet, men trenger enda litt hjelp. Trenger å få en "liste" over alt jeg trenger ifra fjerning av asfaltflekker, swirls, småriper o.l til siste siste lag som legges på lakken når jeg er ferdig. Har bestemt meg for å prøve meg på Meguiars siden jeg har hørt mye godt om dette. Så, noen som har en oppskrift hvordan jeg går frem for å få den fine lakken jeg ser mange av dere her inne har? Ting jeg ikke burde gjøre? Tilbehør jeg burde ha i tillegg til alle disse fancy produktene? Poleringsmaskin er noe jeg tenkte jeg kanskje måtte bruke for å få den skikkelig bra igjen.

 

All hjelp mottas med stooor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke så god peiling på Meguiar's akkurat.. Bruker litt forskjellig.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt med:

-Optimum Compund, rubbing som renser lakken dypt og tar med seg de verste ripene.

-Menzerna Super Intensive Polish, polerer opp glansen i lakken igjen og fjerner ripene som rubbingen har laget.

-Du kan egentlig gå rett på beskyttelse, men for å få mest mulig glans, anbefales Menzerna Nano Polish.

-Legge på lakkforsegling eller voks. Og gjerne begge deler. Husk at naturlig kan legges over syntetisk, men ikke motsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse har jeg aldri hørt om. Hvor får jeg tak i dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.scandicshine.no

http://www.autogeek.net

 

Jeg er iallefall meget fornøyd med produktene.. Her er litt hva de gjør..

Før:

IMG_2528.jpg

Etter Optimum Compound, Menzerna SIP og Menzerna 106:

IMG_2530.jpg

 

Nå skal det sies at jeg gikk løs på denne jobben med en "ingenting å tape holdning" så jeg kjørte veldig hardt på, nesten så lakken ble brent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer:

 

Kanonbra

 

Bruker MG Diamound cur cunpound til slike jobber!! Helt rått resultat..

Rubbet akkurat en bil tidligere i uka! Og resultatet ditt ble også kjempe bra!

 

Men sant som du sier.. Man føler seg aldri forsiktig nok syns jeg med slike

produkter. Lett å bli for ivrig og lakken brenner seg!

Men gikk jo bra denne gangen ;)

 

Eneste er at MG sin lager utrolig mye skjolder. Men det gjør vel Menza og?

Så Cyclo er kanon og gå over med etterpå :) med eks swirlfree polish

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.