demontere vindussveiv på polo og andre nyere vag

Anbefalte innlegg

Etter litt prøving fikk jeg den ikke av, og før jeg brekker noe tar jeg gjerne imot tips på demontering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian bjerga

Etter litt prøving fikk jeg den ikke av, og før jeg brekker noe tar jeg gjerne imot tips på demontering.

 

Vet ikke hva du definerer som nyere Vag, men på Golf3 er det en plastring mellom selve sveiva og dørtrekket. Denne ringen skal skyves " bort fra selve sveiva" plant med dørtrekket. Hvis du skjønner? Bruk en flatjern f,eks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Vet ikke hva du definerer som nyere Vag, men på Golf3 er det en plastring mellom selve sveiva og dørtrekket. Denne ringen skal skyves " bort fra selve sveiva" plant med dørtrekket. Hvis du skjønner? Bruk en flatjern f,eks..

 

Samme på polo 6n også iallefall..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jettaen jeg hadde kunne man vippe ut et plastdeksel og skru ut en skrue. på poloen er det tydeligvis ny modell ( og jeg regner med de samme sveivene er brukt på andre vw også) der er håndtaket helt. og jeg la merke til den plastringer dere mener, utenpå er det en svart ring og inni så jeg en hvit plastskive som virket litt "fragile". Er det den hvite dere mener skal presses vekk fra håndtaket mot dørtrekket med et skrujern eller lignende?

 

Edit: det er polo6n jeg strever med ja. må inni der og tette en liten lekkasje.:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.