#1 Skrevet Mars 18, 2008 Var akkurat ute vasket bilen og påvei hjem så kuttet bilen tvert og la seg på 1100rpm. Trykker man inn gasspedalen skjer det NADA. Starter som normalt men når man trykker på gassen så skjer det ikke en eneste ting. Etter en stund på tomgang så begynner glødelampa å lyse. Motoren er en 1.9tdi 110hk. noen som aner hva som er galt? HJEEEELP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2008 Wirestyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2008 noe lignende skjedde meg i juni 07, da var det batteriet som hadde skylda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2008 noe lignende skjedde meg i juni 07, da var det batteriet som hadde skylda... Men alt på bilen fungerer som normalt. Kan starte og stoppe den som alltid men er null respons på gassen. Også er det denne glødelampa som begynner å blinke etter ca 30 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2008 Det er vel elektrisk gasspedal på disse bilene? Potmeter som har tatt kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2008 Du trenger nok et sånt: Det samme skjedde på min A6. Litt knotete å komme til, men det står på pedalsettet mot torpedoveggen, like ved rattstammen. Siste bokstaver i delenret angir om det er til manuelle eller automat gir. "AJ" for manuell, og "AL" for automat. Har du tilgang til VAG-COM, kan du lese av felkoder på denne. Husker ikke nøyaktig pris men den koster over 4k hos møller, litt billigere om du kjøper gjennom en Bosch-forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2008 Wirestyrt? Tdi er vell elektrisk styrt, mens tdk har wire viss jeg ikke tar helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2008 Jeg merket noe annet nå også når jeg var ute for å sjekke bilen igjen. Når jeg starter den og lar den gå på tomgang så ligger den på normal tomgangsturtall. Når jeg trykker inn gassen så reagerer den liksom et brøkdels sekund før turtallet går sakte opp og legger seg på 1100rpm og der ligger det. virker som den går i nødmodus av en eller annen grunn? Noen som vet hva blinkende glødelampe betyr? Den kommer ca 30sekunder etter den er startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2008 Jeg merket noe annet nå også når jeg var ute for å sjekke bilen igjen.Når jeg starter den og lar den gå på tomgang så ligger den på normal tomgangsturtall. Når jeg trykker inn gassen så reagerer den liksom et brøkdels sekund før turtallet går sakte opp og legger seg på 1100rpm og der ligger det. virker som den går i nødmodus av en eller annen grunn? Noen som vet hva blinkende glødelampe betyr? Den kommer ca 30sekunder etter den er startet. Blinkende glødelampe betyr motorfeil! Så ikke du innlegget mitt lengre opp? Garanterer deg at det er feilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2008 Blinkende glødelampe betyr motorfeil! Så ikke du innlegget mitt lengre opp? Garanterer deg at det er feilen! Jo jeg så det kan høres fornuftig ut det. men kutter potmeteret så brått altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2008 Jo jeg så det kan høres fornuftig ut det. men kutter potmeteret så brått altså? Gjorde det med meg. Absolutt ingen forvarsel! Og det skjedde selvfølgeig når dama hadde bilen, så det ble et he"#%/tes styr, hehe. Jeg fikk taki ett brukt, sleit litt med å finne. Tror ikke alle høggere vet om dette enda og kaster det eller presser bilen mens det sitter der fortsatt. Er som sagt to typer, ett til automat og ett til manuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2008 Gjorde det med meg. Absolutt ingen forvarsel! Og det skjedde selvfølgeig når dama hadde bilen, så det ble et he"#%/tes styr, hehe. Jeg fikk taki ett brukt, sleit litt med å finne. Tror ikke alle høggere vet om dette enda og kaster det eller presser bilen mens det sitter der fortsatt. Er som sagt to typer, ett til automat og ett til manuell. Ja var slik det skjedde for meg også, lå i 60 påvei hjem og plutselig så var det som om noen dro ut kontakten på bilen. Var heldigvis ikke så langt hjemmefra og Fikk kjørt hjem på tomgang (lenge leve TDI). Men om jeg ikke får tak i denne delen på skroten noe sted så er den tilgjengelig på Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 18, 2008 Ja, de har den på møller, men vil råde deg til å ta kontakt med en Bosch-forhandler. Er sikkert halve prisen der. Mener det var noe sånt som 4500,- den koster på møller. Er jo litt penger på en totalt idiotisk og unødvendig feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 18, 2008 går jo an å rense et pot-meter om man får til å splitte det, evt bare buffe på me elektronikkrens om man borrer et hull el 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 18, 2008 Supert, da skal jeg prøve å få noen med Vag-Com til å svinge innom meg så jeg får forsikret meg om at det faktisk er den som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 20, 2008 Nå skjønner jeg INGENTING her. Var ute for å sjekke bilen igjen igår morges og da var alt som normalt igjen. Kjørte med den i hele går og alt funket som det skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 20, 2008 Nå skjønner jeg INGENTING her.Var ute for å sjekke bilen igjen igår morges og da var alt som normalt igjen. Kjørte med den i hele går og alt funket som det skulle. Vannlekkasje ett eller annet sted? fuktighet som kan ha kommet inn ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 20, 2008 Nå skjønner jeg INGENTING her.Var ute for å sjekke bilen igjen igår morges og da var alt som normalt igjen. Kjørte med den i hele går og alt funket som det skulle. Kansje du har vært heldig da.. Min var også litt av og på en liten periode, til den slutta helt å fungere. Skal krysse fingrene for potmeteret ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 21, 2008 Vannlekkasje ett eller annet sted? fuktighet som kan ha kommet inn ? Nei ikke som jeg kan se, er tørt og fint inne i bilen og bak pedalene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...