Anbefalte innlegg

Dekke sitter helt hinsides fast! Prøvde riste det løsa, funket ikke. Kjørte frem og tilbake med litt slakk i skruene, funket ikke. Kjørte en tur med slakk i skruene der jeg svingte frem og tilbake, funket ikke. Noen som har en ide på hva jeg kan gjøre? Håper på svar kjapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekke sitter helt hinsides fast! Prøvde riste det løsa, funket ikke. Kjørte frem og tilbake med litt slakk i skruene, funket ikke. Kjørte en tur med slakk i skruene der jeg svingte frem og tilbake, funket ikke. Noen som har en ide på hva jeg kan gjøre? Håper på svar kjapt.

Ta en 2x4 eller annen type planke, og slå fra innsiden, da løsner det. (Må være litt lengde på planken da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid funka med et velplassert spark på toppen av dekket på mine biler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forran eller bak? Legg slakk på boltene som du sier og ta en rivstart hvis det er forran. Er det bak legger du deg i rundt 10-20 km/t og napper i brekket noen ganger med løse bolter. Jeg har løsnet mange sånne hjul på den måten.

Alternativet er 2x4 som nevnt og hamre løs med stor slegge. Problemet med dette er at det faktisk er stor sjanse for å slå felgen skakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta tau irundt felgen vist mulig og ei jekke talje, legg filer så ikke felgen får skader..... stram opp.. og så noen gode spark i dekket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt løsne boltene litt og kjøre sirkler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg en kubbe imot felgkanten,finn slegga og knock you'rself out=o)om noen av dere har passat med stålfelger nå på vintertid så har dere vel finni ut detta...når du skal ha på felger igjen smør på kobber/aluminiumsfett så slipper du dette neste gang...=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid planke og liten slegge bør funke. Trenger ikke slå på felgen, holder med å slå på dekket.

Forslag: rengjør godt når du først har fått hjulet av, og ikke dra til hjulboltene for hardt. Da slipper du kanskje det samme problemet til høsten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for mange raske svar.. Stål felger så tenker ikke allverden på dem. hehe.. Vet ikke hvorfor jeg aldri tenkte på brekket, burde jo si seg selv. Prøvde å sparke i felgen ja, men funket ikke. Er venstre bakhjul som sitter. Er en 98mod passat syncro dette så har prøvd me rivstart som du snakker om. Funket ikke.. >Da går jeg ut, prøve ¨nappe litt i brekket, etterpå denger jeg løs med en 2x4 hvis det ikke funker med brekket.. hehe.-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke deng MED en 2x4. Legg en 2x4 over dekket og deng med en slegge PÅ planken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var det jeg mente.. hehe... Men det var visst blitt mørkt ute så det får bli imorgen. Tusen takk for all hjelp alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid planke og liten slegge bør funke. Trenger ikke slå på felgen, holder med å slå på dekket.

Forslag: rengjør godt når du først har fått hjulet av, og ikke dra til hjulboltene for hardt. Da slipper du kanskje det samme problemet til høsten.

skal da vel dra de til sånn at hjulet ikke plutselig blir borte...om en har på kobberfett så er en kvitt dette problemet en gang for alle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen enkle plasser som selger kobberfett? Biltema f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal da vel dra de til sånn at hjulet ikke plutselig blir borte...om en har på kobberfett så er en kvitt dette problemet en gang for alle...

Hvis man drar til med riktig moment så faller ikke hjulet av.

Samtidig slipper man at hjulene sitter bom fast eller at boltene knekker i navet.

Jeg legger om hjul på 50-100 biler i året, så har noe erfaring;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilextra og biltema

sikker mange andre steder også

pleier jo bare å være å ta et velplassert amatørkaratespark da.(for å løsne dekket altså hehe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke deng MED en 2x4. Legg en 2x4 over dekket og deng med en slegge PÅ planken.

Jo!, sett deg bak bilen og slå med planken, løsner lett da. Gjorde dette da jeg jobber på Vianor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit litt med dette på 2'er Golfen for et par uker siden... den hadde vinterdekk på når jeg kjøpte den, og dette satt bom fast på det ene bakhjulet. Hjalp med MYE sleggebruk samtidig som jeg snurret hjulet rundt, men felgen er ikke akkurat rett og fin nå, så må skaffe en annen en..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker å ta et spett inn på bærekula eller noe anna som sitter ordentlig fast, og gir det et skikkelig rykk! det meste løsner da!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker å ta et spett inn på bærekula eller noe anna som sitter ordentlig fast, og gir det et skikkelig rykk! det meste løsner da!!:)

Dette er saker ja, men det MÅ være stålspett!

Aluminium funker i grunn temmelig dårlig :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. jekk opp, legg deg under bilen (ikke stol bare på jekken) og ta et par saftige spark med foten på innsiden av dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt løsne bolter, hekte fast kjetting mellom hjul og annen bil som står 90grader på din og KJØR :D: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt løsne bolter, hekte fast kjetting mellom hjul og annen bil som står 90grader på din og KJØR :D: rock :

Du MÅ filme neste gang du skifter dekk!: smil :

Skjedde akkurat det samme på a6'n her. Ene bak satt dønn fast. Løsna bolter og nappa i brekket mens jeg kjørte sakte fram. Funker i revers også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sett deg ned på ræva og spark annenhvergang så hardt du klarer med hvert bein på hver siden av hjulet, etterhvert løsner det mer og mer, med mindre du har sauemelk i bena:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn fram en gummi hammar og deng på felgkantenmenst usnurra hjulet rundt fønka som fy ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gikk hjulet av!! :D Lekte meg litt med brekket så kom det til slutt. Tusen takk for all hjelp. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.