S4 startproblemer etter clutch bytte

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har holdt på den siste uken med clutch bytte på 2,2T S4 min,har tatt lit tid siden jeg har hat vakt på jobben vedsiden av skruingen: rolleyes

Bilen sto ferdig,og jeg var ferdig på jobb og med vakt å skulle gasse litt på hjemover tenkte jeg,men nei da så enkelt skal det ikke være: bh :

Bilen ville ikke starte,den drar på starter,men ikke noe mer: dum :

Det var ikke gnist eller bensin å spore når jeg skjekket,hva skjer: bråk :

Er det noe i forbindelse med gir kassen som kan forklare dette?

Jeg har selfølgelig satt alle kontakter på plass igjen,å skjekket at jeg ikke har dratt ut noen andre.

Bilen gikk som en klokke før jeg begynte på clutch byttet.

Jeg hadde også tatt av minus polen på batteriet,siden starteren hang løst en periode,kan dette ha rottet det til for Defa`en,slik at startsperen henger på selv om alarmen er slått av:confused:

Jeg har selfølgelig ikke fått tak i vag-com enda,får det ikke før etter påske: bh :

Trenger hjelp,vil kjøre S4 nå!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensorene ved svinghjulet ditt kan forårsake dette. Sjekk om lednigene til disse er skadet eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensorene ved svinghjulet ditt kan forårsake dette. Sjekk om lednigene til disse er skadet eller lignende.

Jeg løsnet den ene føleren ved en feil,siden det så ut som den sto i girkassen.Jeg la den kun pent til siden og satte den på plass igjen når kassen var nede.

Er disse sensorene veldig følsome for å bli beveget på??: klø :

Så etter på ledningene,men kunne ikke se noen form for skade på de.

Hva er disse sensorene til??: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løsnet den ene føleren ved en feil,siden det så ut som den sto i girkassen.Jeg la den kun pent til siden og satte den på plass igjen når kassen var nede.

Er disse sensorene veldig følsome for å bli beveget på??: klø :

Så etter på ledningene,men kunne ikke se noen form for skade på de.

Hva er disse sensorene til??: klø :

Det var denne føleren jeg løsnet:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4engine/Flywheel_sensor.jpg

det var Engine Speed (RPM) Sensors`en jeg hadde ute,denne skulle vel ikke ha noe med at bilen

ikke starter??: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, de er ikke spes følsomme egentlig sånn sett. Husker ikke om motronic MÅ ha signal fra begge er om det bare er en av den MÅ ha signal fra. Husker i hvertfall en V8 jeg drev med som ikke startet, da var det en av disse som hadde tatt kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan gjøre et forsøk på å lese ut feilkoder på bilen din jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en sensor faller bort mens motor går, stopper ikke motor. Går da i nødmodus. Men den vil ikke starte etter den har blitt stoppet, da må begge være tilstede!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å bytte om på plasseringa på de svarte ledningene fra coilrekka?

var i allefall det som var problemet vi hadde da hadde satt i AAN motor i en 80q.

fikk byttet plass på dem starta den med en gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med den j#¤% bilen nå,burde bare ta den med bak garagen og :angrygun:

Har prøvd å bypass`e startsperren på alarmen,har hat ute føleren ved svinghjulet og rengjort å skjekket for sår(ingen å se) og gått over alle kontakter å kjent etter om det er noen ledninger som er løse,

Men jeg finner ingen åpenbar feil: bh :: bh :: bh :

Er det noen måte å måle om føleren ved svinghj. er iorden???

Er det noen som har noen forslag: hjelp :,begyner å miste motet her:tr:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ser ut til at andre har bedre forslag en det jeg har på lager men men..holdt for ikkje så lenge siden på med det samme som deg bare at jeg skiftet til alusvinghjul med samme..der fikk jeg også problem med å få bilen til å gå.jeg kjinnet og kjinnet men ingen ting skjedde. da motet nesten var slutt satt jeg meg inn i bilen og kjinnet i ca 3-4 min i strekk med startkabler på og da startet den til slutt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ser ut til at andre har bedre forslag en det jeg har på lager men men..holdt for ikkje så lenge siden på med det samme som deg bare at jeg skiftet til alusvinghjul med samme..der fikk jeg også problem med å få bilen til å gå.jeg kjinnet og kjinnet men ingen ting skjedde. da motet nesten var slutt satt jeg meg inn i bilen og kjinnet i ca 3-4 min i strekk med startkabler på og da startet den til slutt

Har bilen gått som den skal uten problemer i ettertid?

Det er jo ikke helt sundt å drive å dra på starteren for lenge,men blir man frustrert nokk så prøver man jo alt:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har noen forslag: hjelp :,begyner å miste motet her:tr:

som jeg sa over, jeg kan prøve å lese ut feilkodene på bilen din med vagcom så kanskje du får en indikasjon på hva som feiler den da. bor 10min fra deg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var endelig feilen funnet,Nå er det liv i bilen igjen:glad:

Etter å ha vagcom`et bilen så fikk jeg opp vei sensoren

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=117637

Etter å ha skjekket litt idag,så viser det seg at når girkassen ble satt på plass så har

ledningen til veiv sensoren kommet i klem helt på toppen av kassen: mad :

Med resultatet av brudd !!

Men jeg tvinet ledningene sammen for å teste,og der var den igjen: smil :

Takk for alle inspillene som har kommet: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer Paul, det er alltid morro med tips som treffer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.