turbotimer ikke bra i a3 ????

Anbefalte innlegg

Heisann

Enkelte påstår at en turbotimer i en a3 2001 , vil skade eller ha innvirkning på bilen på en eller annen måte stemmer dette ????

å er det noen som har satt inn en på a3 som kan gi meg en liten step by step instruksjon. ???

takker for alle svar

MVh

Steffan Helgesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Enkelte påstår at en turbotimer i en a3 2001 , vil skade eller ha innvirkning på bilen på en eller annen måte stemmer dette ????

å er det noen som har satt inn en på a3 som kan gi meg en liten step by step instruksjon. ???

takker for alle svar

MVh

Steffan Helgesen

Hvem sier at det kan ha skade eller innvirkning? Og hva slags skader og sånn blir det? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør ikke en såkalt Turbotimer bare at motoren går i et par minutter etter du har skrudd av tenning og gått fra bilen, slik at turboen rekker å kjøle seg ned igjen før motoren stopper? Isåfall vedder jeg høyre tommel på at dette IKKE er skadelig hvis det er snakk om en unit av bra kvalitet som blir fagmessig montert. Bilen vil jo ta MYE mer skade om du kjører den hardt og deretter parkerer og stopper motoren tvert. Da blir oljen i og rundt turbo overopphetet og kokser, som igjen fører til at turboen får for lite smøring og havarerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør ikke en såkalt Turbotimer bare at motoren går i et par minutter etter du har skrudd av tenning og gått fra bilen, slik at turboen rekker å kjøle seg ned igjen før motoren stopper? Isåfall vedder jeg høyre tommel på at dette IKKE er skadelig hvis det er snakk om en unit av bra kvalitet som blir fagmessig montert. Bilen vil jo ta MYE mer skade om du kjører den hardt og deretter parkerer og stopper motoren tvert. Da blir oljen i og rundt turbo overopphetet og kokser, som igjen fører til at turboen får for lite smøring og havarerer.

Sånn det skal funke ja..

Så skjønner ikke hva skade det kan gjøre?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ligger vel i at på nyere audi så vil hverken alarm eller dører la seg låse med fjernkontrollen før motoren har stoppet. Det finnes en måte å omgå dette på som innebærer en liten boks som legger ei ledning i dørlåsen din til jord et øyeblikk når timeren slår av motoren, men jeg syns dette virker litt løk også, siden man da vil stå med ulåst bil hele tiden mens timeren sørger for at motoren surrer og går...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ligger vel i at på nyere audi så vil hverken alarm eller dører la seg låse med fjernkontrollen før motoren har stoppet. Det finnes en måte å omgå dette på som innebærer en liten boks som legger ei ledning i dørlåsen din til jord et øyeblikk når timeren slår av motoren, men jeg syns dette virker litt løk også, siden man da vil stå med ulåst bil hele tiden mens timeren sørger for at motoren surrer og går...

Låse med nøkkel....? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min -en 2005 mod a4 låste seg med nøkkelen i og motoren i gang . jeg måtte ha viking hjem til meg i hagen for å låse opp bilen(hadde mista res.nøkkelen)-Flaut.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låse med nøkkel....? ;)

Defa-alarmen slår seg ikke på om man låser med nøkkellåsen i døra....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett.. Hvorfor gidde å ha turbotimer? Holder å bare kjøre pent siste stykke inn til huset og vente bittelitt før du stopper ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her jeg bor nå for tiden så er de siste 3kilometerne før jeg parkerer på tunet en 8% motbakke. Samme hvor pent jeg kjører opp den bakken(så lenge jeg vil prøve å holde fartsgrensa sånn ca da, som er 80) så bør nok bilen få gå noen minutter før jeg stopper'n..

Så lurer på slik timer sjøl vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa-alarmen slår seg ikke på om man låser med nøkkellåsen i døra....

Da slipper den å være ulåst iallfall... ;)

Men kjekt å ha uansett, er en billig forsikring og ikke alltid man har tid til å kjøre pent eller la den kjøle seg ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.