Hjelp!! A4 8E 1,8t spiser coiler.....

Anbefalte innlegg

: mad :Noen som har vert bort dette før??? Har hatt bilen i 4mnd uten prob,gått 120k,i går begynte den å "fjuske" ,fann ut at coilen på 3, var gåen,fikk tak i ny på møller i dag tidli ,startet og da var coil på 4 gåen,fikk tak i enda en ny,starta å gikk fint,JIPPIIiiii:)..........................

 

 

:evil:

 

 

 

NEIDA,kom over 4k så merka ej at den begynte sammeleis,banna...: bh :: bh :

kjørte rett inn til min kjære kompis med "leptøpp" å fann ut at coilen på 2, var gåen.........: klø :

 

Hva nå,køpe ny i morga tidli å venta på at 1, går==?? ( eller kansje bare kjøpe 2 me en gang?:P)

 

ELLER har jeg ett større problem her?? hmmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en tråd her ellers om det.

Tror løsningen var å bytte alle samtidig. Men søk litt så står det vel der så jeg ikke sier helt feil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt av samme problemet.

 

2002 modell A4 1.8TQ - alle coilene var byttet før 75.000, byttet en på ca. 110.000 og idag røyk en til på 121.000..... bra kvalitet. Det positive i det var at det ikke var dyre greiene, nesten dyrere å kjøpe en plugg vel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

450 kr e greit,men blir nesten 2lapper for coiler totalt,WHY? er jo ett nytt sommerdekk.....nesten: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat hatt samme problemet med min A6.

 

Har bytta 3 coiler på 4 mnd.: bh :

 

Spurte de på Møller om hva dette kan komme av, og de bare trakk på skuldra og sa(direkte sitat):

 

"Sånn er det bare. Noen Audier har dessverre coiler som forbruksvare".

 

Kjører nå rundt med 2 coiler i bagasjerommet i reserve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilene som selges nå er en bedre utgave. Men man må nok regne med å skifte alle fire før det er i orden. Vær også litt forsiktig med motorvask/vannsprut direkte på coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat hatt samme problemet med min A6.

 

Har bytta 3 coiler på 4 mnd.: bh :

 

Spurte de på Møller om hva dette kan komme av, og de bare trakk på skuldra og sa(direkte sitat):

 

"Sånn er det bare. Noen Audier har dessverre coiler som forbruksvare".

 

Kjører nå rundt med 2 coiler i bagasjerommet i reserve.

 

Har gjort det samme, 1 coil som reservedel i bagasjerommet : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå har jeg bytta alle 4 å den fungerer fint..har en ekstra i hanskerommet:) så tut å kjør,sææj...

men tror catten har fått juling av uforbrent suppe å styr...for motorelektrisk lyset kommer på ved "daukjøring" ,må jeg ha catt? hvordan går det med lambda å styr uten?

Harald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne feilmld kommer opp på bilen til Harry no!

 

1 Fault Found:

 

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet fra http://wiki.ross-tech.com

 

16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

Possible Causes

Oxygen Sensor(s) defective

Oxygen Sensor(s) Control defective

Possible Solutions

Check Oxygen Sensor(s)

Check Oxygen Sensor(s) Control

Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check

Special Notes

For 1.8T's experiencing this fault code, this thread may be useful: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=663057

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem coliene som kom med bilen orginalt er dårlige. Om du chiper bilen så går dem enda raskere pga litt endring i temperatur og strøm til dem.

 

Skift ALLE coliene samtidig. Di nye er forbedret utgave og er mye bedre. Du kan skille dem ved at det er forskjellig farge på toppen av dem. Di gammle var vell blank mens di nye er matt. Eller omvendt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke noe forskjell i matt og blank på mine men du kan enkelt se måned/år de er produsert der hvor kontakten plugges i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki,takker..ja har skiftet alle nå, stemmer de nye er litt "mattere" på toppen... funker fint ,menhar sikkert blåst cateen,men det får bare vær.. håper coilene holder like lenge som de som sto der;) da har ikke e mer prob:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.