#1 Skrevet Mars 19, 2008 Satt motor i 80en nå, ledningsnettet er modifisert av jonus, kun motorstyring med andre ord. Litt om problemet: Bilen nykker og fusker uansett turtall. Får opp ladetrykk, som er ca 1,3bar. Altså chippet ECU (mtm). Under gasspådrag kan den fuske såpass at den kutter helt ei lita stund, andre ganger kan den gå nærmest rent over 5800 o/min. akkurat som om wg åpner/lukker seg hele tiden med tanke på lugginga under pådrag. Kommer vel ca ved 0,4bar. Har ingen fjerneste anelse om hva som kan gjøre dette her! Satt på skikkelig resirk ventil ettersom bosch plastikken aldri er i orden. Det som er prøvd byttet uten bedre resultat: -Resirk ventil -LMM -Lambda -Coilrekke -Nye plugger (kjørt 15mil...) -Hjerne er testet i annen bil uten problemer -Toppen på wg -Trykktestet anlegget. (liiiiten fiselyd kommer når man kjører på skikkelig, men det kan komme fra veivhus ventilasjonen ettersom jeg satte på trykket før turbo. Noen som kan ha en fjerneste anelse om hva det kan være? Sliter seriøst med å finne ut hva det kan være: gråter : Takk for eventuelle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2008 bump-. type HASTER! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2008 Sjekket om hettene på tennepluggene er hele og fine? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2008 Etter at Even var innom meg på Meca i dag, ble det en løsning vettu. Vi sto vel der å funderte på hva som kunne være galt, begynte å spørre han om bensinpumpe...tjjaa sa han, sitter en fra 2liter der,men ikke 2.0E! som han hadde bytta i fjor eller noe slik, som funket fint på org.motoren. Etter litt fram og tilbake, fant vi ut at den leverer for lavt trykk, men dugde på org.motoren. Så ble så han kjøpte med seg ny bensinpumpe til 2.0E motoren (samme som på s2) heldigvis hadde vi den på lager, ble nytt bensinfilter også. Var med på en liten kveldsøkt som tilskuer, mens Pers og Even skiftet overnevnte deler. VIPS! så var den i orden! Hjalp med ny pumpe som leverte mere trykk. Artig med prøvetur, fungerte virkelig godt med k24 snurre og MTM chip. Synd clutchen begynte og slure.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2008 Da ble det i orden ja:) Takk for hjelp;) Bare å skaffe seg skikkelig clutch da. hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...