Verktøy for "flensing" av bremserør.. hjelp o.O

Anbefalte innlegg

Ok, for å si det mildt har jeg søkt meg gal etter hva dette heter på norsk... Alle tenklige kombinasjoner men uten resultat, jeg tror jeg også muligens kan ha grått meg selv i søvn en gang eller to også : rolleyes

Men stor fare for å virke desperat og kravstor:

HVA I HELVETE HETER DET?? hehe

Jeg snakker da om det som heter "Flaring" på engelsk, legger med noen bilder så det ikke er noen tvil.

116_0701_16_z+bend_your_own_brake_lines+

116_0701_08_z+bend_your_own_brake_lines+

Tatt fra denne guiden: http://www.carcraft.com/howto/116_0701_stainless_steel_tubing/index.html

Stor takk til den som opplyser meg om dette suicide.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes også en mer proff utgave som man fester i skrustikka. Men det du har funnet har hittil funka for meg. Det er finfint å bruke når man skal ettermontere lasteventil på biler som ikke har dette originalt, dersom man ikke har planer om å bytte bremserørene helt fra hovedbremsesylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltemautgaven fungerer bra til nye nikkel-kobber rør. Men det fungerer ikke på de stive rørene som sitter orginalt på A6 C4. Å skjøte et eksisterende rør på slik bil blir vanskelig, da må man strekke det nye røret fra et koblinspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker som nevnt over fint til de mjuke kopper rørene, men til de harde orginalrørene er det hjelpeslaust, då må du opp i den utgaven som festes i skrustikka!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne:

Er det noen som sitter på en tegning/bilde av hvordan bremserørene kobles opp mot hverandre underifra ?

Skal til med dette om kun kort tid og har ikke gjort det før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker som nevnt over fint til de mjuke kopper rørene, men til de harde orginalrørene er det hjelpeslaust, då må du opp i den utgaven som festes i skrustikka!

men hvis du trenger en du spenner opp i skrustikken er du nesten like langt med tanke på du må skru ut bremserøret.

Bruker dette settet selv og det funker kjempe bra. foretrekker dette fremfor et du må spenne opp i skrustikken akkurat pga de gangene du trenger å skjøte et som er på bilen.

noen ganger må du bare hjelpe litt med en tang eller to for å få mer kraft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.