Anbefalte innlegg

Hvor mye må jeg belage meg på å legge ut for å få bytta en slik en tror dere? Høres ihvertfall ut som om min venstre drivknute begynner å bli sliten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips er at Møller gir pant på din gamle drivknut, prisen hos Møller kommer mao ikke til å bli så ille, sammenlignet med andre leverandører. Jeg for min del hørte på AIS, og via jobb kunne jeg der få til nettopris 950kr. Hos møller skulle de ha 2000, men de ga 1000 i pant, så prisen ble mao lik. Eneste forskjellen er at om jeg handler hos AIS sitter jeg igjen med ei defekt knute, og hvem har egentlig behov for det? Forskjellen på min med og uten abs var 50kr hos begge.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent så har jo andre enn møller byttesystem på delene sine så jeg forstår liksom ikke helt hvorfor det skulle være et problem. Hva bør jeg belage meg på å måtte betale for selve jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Bredland

Såvidt meg bekjent så har jo andre enn møller byttesystem på delene sine så jeg forstår liksom ikke helt hvorfor det skulle være et problem. Hva bør jeg belage meg på å måtte betale for selve jobben?

 

Bilekstra har byttesystem mener jeg å huske, men pga mindre pant (og høyere pris i utgangspunktet) falt valget på møller da jeg bytta på min gamle gt.

 

AIS hadde ikke pantesystem. Men dette trenger kanskje ikke gjelde alle drivknuter.

 

Å bytte drivknuter bør et verksted klare på halvannen time, tilsammen på begge sider.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig... var på møller idag og sjekket drivledd ytre foran på min

S4 92mod og fikk oppgitt en pris på 3400,- + moms.

Ingen retur av den gamle..

Bilexstra skulle ha 1600,- så valget ble enkelt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bytte drivknuter bør et verksted klare på halvannen time, tilsammen på begge sider.

[/b]

 

Hmm, burde kanskje bytte begge samtidig ja, gjør bare et litt stort innhogg i pompel-og-pilt-lommeboka. Jaja, vi får se hva det blir til... Uler når jeg svinger til venstre gjør den ihvertfall så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Bredland

Hmm, burde kanskje bytte begge samtidig ja, gjør bare et litt stort innhogg i pompel-og-pilt-lommeboka. Jaja, vi får se hva det blir til... Uler når jeg svinger til venstre gjør den ihvertfall så...

 

Uler? Sikker på at det ikke er hjullager da?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja,ganske sikker da det ikke er noe lyd i det hele tatt ved normal svingkjøring, bare ved krypkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en på jobben har en A4 99' og klunkelyd fra forstilling ved igangkjøring i sving. Passerer 20km/t så forsvinner lyden. Er dette tegn på drivknute problem ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes i utgangspunktet det høres mer ut som en foring jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

foring who ? Hva vil det si ?? Foring som i forstillingsforing ? Tror han har fått bytta det meste av det så tror ikke det er der problemet ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Karlstad

en på jobben har en A4 99' og klunkelyd fra forstilling ved igangkjøring i sving. Passerer 20km/t så forsvinner lyden. Er dette tegn på drivknute problem ?

 

Har NØYAKTIG det samme problemet selv! : bh :

 

Var innom hos NAF og fikk de til å se på det. Har nylig skifta drivknute, uten at dette hjalp. For meg er det når jeg starter bilen og svinger til venstre. Han gravde litt oppi der, og det eneste han fant, var at trolig måtte være stabilisatorstaget som lagde lyden. Så blir nok til at jeg får dette skiftet snart. Noen som vet om dette er mye arbeid, og evt hva dette koster? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Har NØYAKTIG det samme problemet selv! : bh :

 

Var innom hos NAF og fikk de til å se på det. Har nylig skifta drivknute, uten at dette hjalp. For meg er det når jeg starter bilen og svinger til venstre. Han gravde litt oppi der, og det eneste han fant, var at trolig måtte være stabilisatorstaget som lagde lyden. Så blir nok til at jeg får dette skiftet snart. Noen som vet om dette er mye arbeid, og evt hva dette koster? :confused:

Det er ikke stabstag linkene som er def da?...disse knytter bærearmene til stabstaget. Har byttet disse selv da de blir slakke.

Tar ca 10 min pr side å bytte disse.

De koster ca 600.- pr stk hos møller

De koster ca 600.- for begge hos mekonomen

Mener de har fått disse på Biltema men husker ikke prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Har NØYAKTIG det samme problemet selv! : bh :

 

eneste han fant, var at trolig måtte være stabilisatorstaget som lagde lyden. Så blir nok til at jeg får dette skiftet snart. Noen som vet om dette er mye arbeid, og evt hva dette koster? :confused:

 

Er vel bare en foring til s.staget du må skifte, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse linkene du mente Christian ?:

 

b5-43.jpg

 

Helt merkelig, samme på hans bil som på Erik sin. KUN ved venstresvinger. Han trodde også at stab-linkene ble skiftet ved totalt bærearm bytte. Kan det være at foringene på stab-staget er så slitt at denne metallstangen slår oppi noe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Karlstad

Er det disse linkene du mente Christian ?:

 

b5-43.jpg

 

Helt merkelig, samme på hans bil som på Erik sin. KUN ved venstresvinger. Han trodde også at stab-linkene ble skiftet ved totalt bærearm bytte. Kan det være at foringene på stab-staget er så slitt at denne metallstangen slår oppi noe ?

Var de jeg tenkte på ja Morten.

Den som du har på bildet er av den nye typen.....den gamle har et kuleledd isteden for den bolten som går i mellom der.

Jeg hadde den gamle typen og hadde mange mm slakk i leddet.

Men det er jo ganske enkelt å sjekke....

fant ut at den kosta 150.- pr stk på biltema BTW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo bra ut! Liker rimelige løsninger! :D

 

Siden de koster så lite, så er det jo bare å skifte ut hele delen. Får ta en tur innom Biltema og sjekke. : fis :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Dette høres jo bra ut! Liker rimelige løsninger! :D

 

Siden de koster så lite, så er det jo bare å skifte ut hele delen. Får ta en tur innom Biltema og sjekke. : fis :

Er art nr: 72-1321 og 72-1322 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.