#1 Skrevet Mars 19, 2008 Hallo medlemmer , dette begynne å trekke i det lange å det korte . Golfen sviver greit på tomgang, men begynner å lage trykk i den øvre slangen som går fra radiator til innsug. De nedre slangene er kalde. Dette kan nevnes. Topppakning er ny ( nye strekkbolter) Ny vannpumpe Radiator vifte slår IKKE inn Takknemlig for svar på dette ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2008 tett radiator eller defekt termostat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2008 Ny termostat og ja . Hmm radiator er noe vi ikke har sjekket, hvordan kan det sjekkes egentlig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2008 I tilleg fyller vi på vann nermest konstant, men vannet går ingen vei.. INgen lekasjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2008 Noe som har gått tett i kjølesystemet? Usikker om det går å sette det under trykk og spyle gjennom? Evt. kjør på med noe radiator rens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2008 Husker jeg feil når jeg mener at føleren til radiatorviften sitter nederst på radiatoren? Da er det ikke rart om viften ikke starter, siden den nederste slangen også er kald. Jeg synes også dette kan høres ut som en tett radiator. Du kan jo forsøke å spyle gjennom, bruk hageslangen og tett så god du greier med hånden. Hvis du får ut noe drit, så kan det bare være litt av alt som kan være inni der. Evt prøv å skaff en ny eller brukt radiator, og husk å ha på riktig mengde frostvæske da denne også hjelper med å heve kokepunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2008 ja , virker som det er noe tett eller radiatoren som ikke oppfører seg helt ideelt. må nesten prøve finne ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2008 Nå holdt jeg for det nedre uttakte for vand å tok spyler slangen i påfylling, det kom da vann ut fra den øvre. Fortsatt radiatoren ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2008 Virker som tett radiator. Temperaturføleren til vifta sitter i andre enden ift. inn- og utløpsslangene. Dermed kommer ikke det varme vannet i kontakt med tempføleren og vifta starter følgelig ikke. Dette kan du finne ut av ved å kjenne på radiatoren (en fordel å ta ut grillen og praktisere håndspåleggelse på den sida. Kjipt å bruke vifta som negleklipper i påsken;)). Men det forutsetter at termostaten virkelig åpner. Den kan testes i ei gryte med steiketermometer i. Skal åpne på 87 grader, om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2008 Jepp, men den nye termostaten er jo flunkende ny, skal jeg gå ut i fra at denne fungerer ? Eller skal jeg prøve å hive den i kokende vann ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2008 Det har hendt før at nye ting ikke funker. Ved å teste finner du ut om du kan utelukke termostaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2008 Prøv å kjøre et par ganger med radiator rens gjennom systemet, fyll på rent vann, kjør gjennom en gang, så tenker jeg ting skjer: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2008 Jepp skal prøve radiator rens først, så får vi se. ellers blir det investering i en ny radiator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...