Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg dette? Litt usikker på hvordan ting skal være bak på Passat, fjøra sitter alene. Skal justeringsskåla sitte under? Det som er rart når jeg gjorde dette, da jeg prøvde å justere, så går hele justeringsskåla rundt. Den sklir barepå gummien, så får ikke justert noe.

 

Snakk om H&R justerbart her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår jeg det rett at fjøra sitter i underkant, og justeringsskål over? Og de gummisakene som sitter både oppe og nede skal sitte der.

 

Det som jeg synes er rart da er at nr på fjør blir feil vei.

 

asap..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett, langt mindre montert et H&R-kit, men på mitt FK-kit fjernet jeg den nederste gummigreia og skudde fast justeringsskåla rett i bakramma.

Fjæra monteres så oppå skåla og opp mot den øvre gummigreia som sitter fast i karosseriet.

 

Kan hende jeg er på feil jorde, men det kan være verd et forsøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Horfor kalles det upside down demper da, hvs justeringen er i bunn sik som vanlig dempere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Horfor kalles det upside down demper da, hvs justeringen er i bunn sik som vanlig dempere?

 

Demper er én ting og fjær er en annen ting.

 

Up-side-down demper henviser (ihvertfall i motorsykkelkretser) at demperen er snudd opp-ned slik at stempelet sitter nederst.

 

Sitter det en festebolt i midten av justeringsskåle på H&R-kitet ditt?

Da er jeg nesten villig til å vedde på at den skal sitte nederst, skrudd direkte i bakramma uten den nedesrte gummisaken som originalfjære satt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt i denne justeringsskåla som du sier, så ser jeg tre små umbrakko skruer. Sitter som faen, redd de har rustet fast. Men synes ikke den skåla passer så bra rett på ramma jeg? Må jeg gå ut og dobbeltsjekke tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm festebolt.. Er det noe jeg mangler da?

 

Legger opp et bilde av det jeg har av utstyr:

 

P2060043.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bil senket, det var som du sa, bare å peise på justeringsskålene rett ned i ramma. Ble bra det! Takker igjen for hjelp :D

Slenger ut noen bilder senere i kveld tenker jeg, ut å teste og justere litt nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Det gikk til slutt. Bra jobba. Nå venter vi i spenning på bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gikk til slutt! Morro ja. :D Takker for all hjelp, er jo konge med et skikkelig bra forum som dette ;)

 

Legger ut et bilde her, skal legge ut mer i tråden om bilen min som kommer brått :)

 

DSC01757.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.