Middel for å unngå katter

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med at naboens sin katt og venner sitter på bilen min stadigvekk. Finnes det noe middel å vaske bilen med, slik at kattene ikke vil sitte på den. Står 4biler i tunet, men er bare min dei sitter på. Har det noe med fargen å gjøre eller er audi kattens favoritt og?

 

Blir vel rett å legge denne under bilpleie (?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes et middel til å ha inne i bilen, den har 4 bein og sier voff voff. Ulempen er at middelet er at det legger igjen masse hår, krever mat og lukter vondt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å legge "Katt-Deg-Vekk" under bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med samme problem her! tror katter liker audi ja!

så tips til å unngå dette hadde vert toppers!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gni litt på naboenes biler med en fersk laks eller noe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stbult.jpg

tror en slik en ville tatt seg av katteproblemet ditt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tar seg av bikkjeproblemet.

 

Zoo_loeve_192x230.jpg

 

Katt-deg-vekk er nevnt over. Ellers kan du smøre inn vogna di med sitrus-lukt. Ferske sitron- eller appelsinskall. Det er dem ikke glad i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trådstarter prøvd å legge apelsin/sitron skall rundt bilen sin? Dette skal hjelpe, da citrus lukten er altfor sterk for katter og de skyr dette som pesten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet, var veldig irriterende. Sand og riper kom etter hvert. Dette var naboen sine katter. Jeg gikk over til han å sa at dette var et problem som irriterte meg, da sa han at jeg skulle spyle de med vannslangen neste gang, så de fikk vite at det var feil. Gjorde dette, og har ikke sett de siden! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset ang. å spyle pusen med vann er meget godt. Det fungerer veldig bra og katta får ikke varige men (i alle fall mindre drastisk enn å ta livet av den).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye rare tips her ja, men tror jeg dropper hundene, løvene, og hagla. Blir vansklig å spyle udyret når det som oftes skjer på kveldstid, og det er en skjelden gang jeg tar han på fersken. Er heller ikke så keen på å knikke bilen min med appelsin. Tenkte mer på om det var noe spray/vaskemiddel å oppdrive for å skremme vekk katter med.

 

og hva er Katt-deg-vekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et helvette problem egentlig. Skulle skifte register på en bil her på tirsdagen. En sånn helvettes kattepiss lukt overalt, helt for jævlig. Trodde det var kjeledressen min, men neida. Fronten av bilen var et yndlingssted for monser virket det som

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit det finnes ett middel som skal sprayes på møbler og sånn, slik at katten holder seg unna f.eks pensofaen, godstolen osv.

 

Mye mulig dette fungerer på bil også. Jeg aner ikke hva det heter, eller hvor man kjøper det hen. Men jeg vil tippe på at dyrebutikken er ett fint sted å begynne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begrenser vi alle de "gode" forslagene til et minimum, holder en vennlig tone og diskuterer topic i fortsettelsen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å legg ut skall fra sitrusfrukter rundt bilen også ser du at problemet høyst sannsynlig blir borte, uten at man trenger å ta ett liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å legg ut skall fra sitrusfrukter rundt bilen også ser du at problemet høyst sannsynlig blir borte, uten at man trenger å ta ett liv.

 

Eller eddikvann..., det funker som bare det....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt Ot, men når dere snakker om "katt deg vekk"... så en spray om heter "bitch off"

tenkte å kjøpe en til de dagene dama er vrang... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt Ot, men når dere snakker om "katt deg vekk"... så en spray om heter "bitch off"

tenkte å kjøpe en til de dagene dama er vrang... ;)

 

Jeg tror du kan relable den fra "bitch off" til "ja, kjære, jeg skal sove på sofaen denne uken" :P bensin på bålet osv osv osv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke helt hva den heter..

Men vi har en boks på terrassen som gir fra seg lyder, frekvens katt og hunder plages av.. Denne har rekkevidde på 15 meter og grei spredning. Hadde problem med katter på teraassen. Ikke nå lenger ;) Går på batteri!!

 

Men en del katter reagerte ikke så mye når den stod på kattefrekvens.. Så vi satte den på stor hund!! hehe, den hører menskeøret, men problemet er jo ikke der når folk sitter der..

 

Heldigvis er panseret på Touranen for høyt og bratt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv den her:

Den kjøpte jeg hos den lokale dyrebutikken.

 

Spray litt under på kanalene på bilen og litt inne i innerskjermen

891bccbf86a314e6377697791a0a6afc.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salmiakk gjør jobben, bare ikke ha den på lakken.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.