Bytte bensinpumpe i G60 til 16V?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg går og lurer litt på om min bensinpumpe begynner å bli sliten.

Det er jo tross alt en 1990 model Corrado G60 det dreier seg om med omfattende tuning. Ikke moro om bensinpumpen tar kvelden :(

 

Så i den sammenhengen tenkte jeg det ville være lurt å oppgradere til en kraftigere bensinpumpe fra feks Corrado/Golf 16V (KR).

 

Men hvordan gjør man dette?

Corrado G60 har bensinpumpe i tanken, men det har vel ikke 16V så vidt jeg vet?

Er det noen som har gjort dette eller vet hvordan og hva som er involvert?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gti 16v har både pumpe i tanken og en under bilen. Hvor har du hørt pumpene til KR motorene er bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det er vel forpumpen som sitter i tanken er det ikke?

Mens hovedpumpen sitter under bilen.

 

I min Corrado finnes det kun en pumpe og den sitter i tanken.

 

Leste i et forum i tyskland

( http://www.vwcorrado-forum.de/wbb2/ )

at 16V bensinpumpene tåler mer bar enn 8V, PG tåler 4 bar mens KR tåler 5 Bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, forpumpe i tanken, hovedpumpa er under bilen. Er samme pumper på gti 8v også, så lenge det er en med k-jet eller ke-jet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en ekstra i ha i serie med den gamle...

Så lager du en catch tank før den nye pumpe, som også tar i mot retur bensinen i fra fuel rail, og en "overflod" fra catch tank inn på orginal retur..... :)

 

G60 pumpa fungerer fint som mate pumpe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Jeg skjønte ikke helt det med Catch tanken, men så lenge det går fint å bruke org pumpa som matepumpe er jeg fornøyd

 

Er det samme prinsippet som feks Pitstop Development har for Olje Catch tank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på Geir, har ikke sett den.

 

 

Men dette er den som jeg har, vi brukte da et 3"rør med en ca. lengde på 350m/m

 

 

(beklager den dårlige tegningen :) )

 

 

Edit: Der det står "Fra bensin tank" ,det er jo da naturligvis fra orginal/mate pumpa :)

catch bensin4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEY, dette er jo helt genialt :)

 

En tegning er verdt mer enn 1000 ord!!!

 

Takk takk, det var virkelig supert. Nå blir det en extra bensinpumpe på gubben ;)

 

Men hvis pumpen i tanken kvelder, så kan resultatet bli like dramatisk, enten man har en eller to pumper antar jeg, så den bør vel være i tip top shape?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den i tanken takker for seg, så gjør det forsåvidt ikke noe, i den forstand at bilen bare stopper pga. bensin mangel....

 

Den høy trykk`s pumpa klarer ikke å suge til seg noe bensin i fra tanken alene, hvis det var dette du tenkte på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å høre.

 

Takk for god og nyttig informasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.