#1 Skrevet September 28, 2004 Hei, Jeg går og lurer litt på om min bensinpumpe begynner å bli sliten. Det er jo tross alt en 1990 model Corrado G60 det dreier seg om med omfattende tuning. Ikke moro om bensinpumpen tar kvelden Så i den sammenhengen tenkte jeg det ville være lurt å oppgradere til en kraftigere bensinpumpe fra feks Corrado/Golf 16V (KR). Men hvordan gjør man dette? Corrado G60 har bensinpumpe i tanken, men det har vel ikke 16V så vidt jeg vet? Er det noen som har gjort dette eller vet hvordan og hva som er involvert? På forhånd takk. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2004 Gti 16v har både pumpe i tanken og en under bilen. Hvor har du hørt pumpene til KR motorene er bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2004 Ja, men det er vel forpumpen som sitter i tanken er det ikke? Mens hovedpumpen sitter under bilen. I min Corrado finnes det kun en pumpe og den sitter i tanken. Leste i et forum i tyskland ( http://www.vwcorrado-forum.de/wbb2/ ) at 16V bensinpumpene tåler mer bar enn 8V, PG tåler 4 bar mens KR tåler 5 Bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2004 Stemmer det, forpumpe i tanken, hovedpumpa er under bilen. Er samme pumper på gti 8v også, så lenge det er en med k-jet eller ke-jet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2004 Kjøp en ekstra i ha i serie med den gamle... Så lager du en catch tank før den nye pumpe, som også tar i mot retur bensinen i fra fuel rail, og en "overflod" fra catch tank inn på orginal retur..... G60 pumpa fungerer fint som mate pumpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2004 Takker for svar Jeg skjønte ikke helt det med Catch tanken, men så lenge det går fint å bruke org pumpa som matepumpe er jeg fornøyd Er det samme prinsippet som feks Pitstop Development har for Olje Catch tank? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2004 Det er jeg ikke sikker på Geir, har ikke sett den. Men dette er den som jeg har, vi brukte da et 3"rør med en ca. lengde på 350m/m (beklager den dårlige tegningen ) Edit: Der det står "Fra bensin tank" ,det er jo da naturligvis fra orginal/mate pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2004 HEY, dette er jo helt genialt En tegning er verdt mer enn 1000 ord!!! Takk takk, det var virkelig supert. Nå blir det en extra bensinpumpe på gubben Men hvis pumpen i tanken kvelder, så kan resultatet bli like dramatisk, enten man har en eller to pumper antar jeg, så den bør vel være i tip top shape? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2004 Hvis den i tanken takker for seg, så gjør det forsåvidt ikke noe, i den forstand at bilen bare stopper pga. bensin mangel.... Den høy trykk`s pumpa klarer ikke å suge til seg noe bensin i fra tanken alene, hvis det var dette du tenkte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2004 Det er godt å høre. Takk for god og nyttig informasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...