Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette før? evt tips til å få fikset dette

1 Fault Found:

01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne setet på førersiden. Løsne den gule kontakta i gulvet ( den til airbag ). Klipp vekk kontakta og skjøt ledningene med vanlige tønneskjøter/kabelsko. Pass på å skjøte rett farge på rett farge. Trangt, men går med litt fikling.

Problemet med den kontakta er at stikkerne er veldig små og tynne. Etter tid gir de dårlig kontakt og lampa tennes.

Til slutt må lampa resettes med diagnoseutstyr ala vag-com eller VAS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne setet på førersiden. Løsne den gule kontakta i gulvet ( den til airbag ). Klipp vekk kontakta og skjøt ledningene med vanlige tønneskjøter/kabelsko. Pass på å skjøte rett farge på rett farge. Trangt, men går med litt fikling.

Problemet med den kontakta er at stikkerne er veldig små og tynne. Etter tid gir de dårlig kontakt og lampa tennes.

Til slutt må lampa resettes med diagnoseutstyr ala vag-com eller VAS.

Dette hadde nok løst problemet hvis feilen var lagret på side-airbag,og på førersiden. Men her er feilen på crash-sensoren til side-airbagen på passasjersiden, og den sitter nederst i B-stolpen. Sikkert våt pga. vannlekkasje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry...my bad : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ser denne ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slags plastklump. Ca 10 cm lang eller noe sånt, med ei gul kontakt på. Muligens er selve sensoren også gul.

Var ikke det en skikkelig god beskrivelse....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slags plastklump. Ca 10 cm lang eller noe sånt, med ei gul kontakt på. Muligens er selve sensoren også gul.

Var ikke det en skikkelig god beskrivelse....:)

hvor er denne plassert da? var ute med passaskjer sete og hele dekselet på midtstolen (ved selen) idag men såg ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du noe svar på denne? har samme feil på min 03mod a4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme feilmelding på min B6 2003 mod. Fikk ordnet dette på garanti. Kundebehandler sa de byttet airbag i siden på passasjer setet. Mulig han var på bærtur.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg tar ut kontakten til pasasjersetet får jeg en annen feilkode.

har søkt en del men finner ingen bilder som viser hvor g180 er, har hatt ute passasjersetet å sett under dørktrekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feilmelding, håper noen kan finne en løsning på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har jeg :)

ta av plast dekslet på b stolpen, ta ut belte strammern, ta ut skomgummien som ligger under.

under den ligger sensoren som er festet med 2 umbracoskruer. min var litt fuktig så bestilte en ny som kommer fredag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.