#1 Skrevet Mars 20, 2008 Hei Jeg har lest i endel tråder/innlegg her nå, men er fortsatt usikker på hva jeg trenger for en god vask (alt man trenger) Trenger ikke være 1 klasse dyre midler da, men helt ok vaskemidler for inn og utside. Gi meg gjerne en liste og produsent navn Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2008 Skaff deg en lignende samling av det du såg i garasjen min i dag, så har du det meste. Vi kan godt ta det over msn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2008 Vaskemidler? Regner med du mener "pakken" du trenger for å holde bilen pen:) Liker selv å ha bilen vokset, da er det enklere å vedlikeholde glansen! Hmm, hva trenger du... God avfetting -f.eks prikk bort fra bilxtra(ca 65 kr/l uten rabatt) Denne er mild mot voks men fortsatt effektiv på det lakken tar opp fra veien. Clay kit(ca 2-300kr) for å fjerne alle ulumskheter fra lakk med jevne mellomrom (før lakkrens/polish/voks) Vask: God såpe med bra skummeevne. Fersk svamp eller helst vaskehanske i mikrofiber. Meguiar´s gold class eller nxt(ca 100 kr/l u rabatt) fra din lokale bilxtra. Koster litt. Comma og Sonax har varianter som er adskillig rimeligere og fungerer bra. Husk at en god såpe bevarer voksen. Tørk: Rent pusseskinn går an, helst av kvalitet, det holder lengre, suger bedre. Autoglym/Meguiar´s.. Waterblade samt mikrofiber er gode stikkord utover det. Sørg for å få bilen helt tørr før neste steg Lakkrens og polish: Kjøp noe av bra kvalitet, f.eks Meguiar´s, AutoGlym, Sonax -her er det ingen vits i å spare. Koster litt, men er nokså drøyt i bruk, varer lenge. Bruk mikrofiber til applikasjon og fjerning, men hold dem rene. Vask på 60 grader uten skyllemiddel Håper dette hjalp litt! Husk at om du "investerer" i gode tørkemidler samt lakkbehandling så varer dette lenge. -Og glinser mere! Snakk med de på forumet som selger bilpleie-stasj om en pakke -f.eks Ben Øye, eller Kjetil Falstad Bør vel være mulig med litt vacn rabatt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2008 Hei Takke for denne ja, det var en pakke jeg mente så klart, kom bare ikke på det i farten. Har jo to relativt nye vw biler her, så dem må vi jo prøve å bevare Kona ville ha en slik "ny bil" lukt i bilen, hva er det som gjelder da? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2008 vet ikke hvordan du får tilake den nybil lukta:P men det mest geniale til å vaske inni bilen med er lukter godt gjør den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2008 Frode; Kan du ikke komme innover med Passaten da, så kan vi ta en rens innvendigt i den? Sett bildene som ligger på finn.no av Golf'n vår? Der har jeg brukt kun 3 forskjellige produkter fra Autoglym. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2008 vet ikke hvordan du får tilake den nybil lukta:P men det mest geniale til å vaske inni bilen med er lukter godt gjør den også : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2008 Heia Freddy Ja eg såg igjennom de bildene, de såg fine ut de Me har tidligere levert passat'en for rens i byen, men det blir jo mye billigere å rense selv. Men tur inn til Årdal i dag (igjen) vet eg isje om eg gidde Men ein dag så kan me nok, må bare riste litt i bil selgeren på caddy'en først, må få orden på tenningen der Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2008 Skal du ha nybillukt i bilen, er det Chemical Guys Leather Scent som gjelder. Autoglym lukter jo juletre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...