Vaskemiddler (mener det man trenger)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lest i endel tråder/innlegg her nå, men er fortsatt usikker på hva jeg trenger for en god vask (alt man trenger)

 

Trenger ikke være 1 klasse dyre midler da, men helt ok vaskemidler for inn og utside.

 

Gi meg gjerne en liste og produsent navn

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en lignende samling av det du såg i garasjen min i dag, så har du det meste. ;)

 

Vi kan godt ta det over msn. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskemidler? Regner med du mener "pakken" du trenger for å holde bilen pen:)

Liker selv å ha bilen vokset, da er det enklere å vedlikeholde glansen!

 

Hmm, hva trenger du...

God avfetting -f.eks prikk bort fra bilxtra(ca 65 kr/l uten rabatt) Denne er mild mot voks men fortsatt effektiv på det lakken tar opp fra veien. Clay kit(ca 2-300kr) for å fjerne alle ulumskheter fra lakk med jevne mellomrom (før lakkrens/polish/voks)

 

Vask: God såpe med bra skummeevne. Fersk svamp eller helst vaskehanske i mikrofiber. Meguiar´s gold class eller nxt(ca 100 kr/l u rabatt) fra din lokale bilxtra. Koster litt. Comma og Sonax har varianter som er adskillig rimeligere og fungerer bra. Husk at en god såpe bevarer voksen.

 

Tørk: Rent pusseskinn går an, helst av kvalitet, det holder lengre, suger bedre. Autoglym/Meguiar´s.. Waterblade samt mikrofiber er gode stikkord utover det.

Sørg for å få bilen helt tørr før neste steg

 

Lakkrens og polish: Kjøp noe av bra kvalitet, f.eks Meguiar´s, AutoGlym, Sonax -her er det ingen vits i å spare. Koster litt, men er nokså drøyt i bruk, varer lenge.

 

Bruk mikrofiber til applikasjon og fjerning, men hold dem rene. Vask på 60 grader uten skyllemiddel

 

 

Håper dette hjalp litt! Husk at om du "investerer" i gode tørkemidler samt lakkbehandling så varer dette lenge. -Og glinser mere! Snakk med de på forumet som selger bilpleie-stasj om en pakke -f.eks Ben Øye, eller Kjetil Falstad

Bør vel være mulig med litt vacn rabatt....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Takke for denne :) ja, det var en pakke jeg mente så klart, kom bare ikke på det i farten. Har jo to relativt nye vw biler her, så dem må vi jo prøve å bevare :)

 

Kona ville ha en slik "ny bil" lukt i bilen, hva er det som gjelder da?

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan du får tilake den nybil lukta:P men det mest geniale til å vaske inni bilen med er

AG009.jpg

 

lukter godt gjør den også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode; Kan du ikke komme innover med Passaten da, så kan vi ta en rens innvendigt i den? Sett bildene som ligger på finn.no av Golf'n vår? Der har jeg brukt kun 3 forskjellige produkter fra Autoglym.

 

25_356838999.jpg

 

25_1267457840.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan du får tilake den nybil lukta:P men det mest geniale til å vaske inni bilen med er

AG009.jpg

 

lukter godt gjør den også;)

 

: rock :: rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia Freddy

 

Ja eg såg igjennom de bildene, de såg fine ut de :) Me har tidligere levert passat'en for rens i byen, men det blir jo mye billigere å rense selv.

 

Men tur inn til Årdal i dag (igjen) vet eg isje om eg gidde :)

 

Men ein dag så kan me nok, må bare riste litt i bil selgeren på caddy'en først, må få orden på tenningen der

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha nybillukt i bilen, er det Chemical Guys Leather Scent som gjelder. Autoglym lukter jo juletre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.