Får ikke opp døra på Polo 6N

Anbefalte innlegg

I går så ville plutselig ikke døra på polo'n gå opp...

Den har vært litt treig før dette skjedde, at jeg måtte dra håndtaket opp to-tre ganger, og i går ville den ikke gå i det hele tatt..

Det er akkurat som den ikke tar.

Så må åpne dørtrekket, men får ikke opp døra...

er det noen triks?

HAdde vært flott med noen svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har skjedd på min, men da var døra frosset, eller ting inni var frosset. Det er ikke minus grader hos deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke minus grader, eller jo 1 minus, begynte å snø for litt siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme skjer på polon her i hus hver bidige gang det nærmer seg minussiden på gradestokken. Ikke søren om jeg får det bedre heller uansett hva jeg smører på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problem på gamlebilen til mora mi.

Få låsekassa tint opp igjen, trykkluft og blås helt tørt for fuktighet. Så smøre inn med smøreOLJE.

Dette hjalp på min mors bil værtfall. Fikk ikke problem med den den vinteren værtfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forsøkt å kjørt en stund med bilen, og fyre på med varme, det pleide å ta litt tid før jeg kunne benytte døren, men når det ble varmt nok i bilen, kom den alltid. Verdt et forsøk, før du begynner å skru :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsene må demonteres og åpnes opp. Gjøres rene og smøres. Så det viktigste av alt: De må modifiseres litt. Dvs. plastarmen inni låsen som trykker ned låsestaget har kun direkte forbindelse med låsearmen da bilen låses. Ved opplåsing glir plastarmen løst i et sleidespor i låsearmen og dermed er det kun fjørspennet på låsearmen som gjør at det låses opp. Da låsearmen etterhvert blir full av møkk + kulde, går den så tregt at nevnte fjør ikke klarer å skyve låsearmen til åpen stilling. Ergo: Sleidesporet må blokkeres slik at plastarmen trekker låsearmen fysisk begge veier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problem med dette på den gamle caddyen jeg hadde som firmabil, men propanbrenneren som jeg alltid hadde med meg fikset det problemet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problem med dette på den gamle caddyen jeg hadde som firmabil, men propanbrenneren som jeg alltid hadde med meg fikset det problemet:)

Litt mindre drastisk er det å bruke en bærepose med varmt vann og holde inntil området på døra der man veit låskassa er.

I sommerhalvåret benytter man sjansen til å gjøre slik Bent Owe beskriver, så unngår man å bli sperra ute når neste vinter kommer;). Hadde Caddy 9KVF i tre år og hadde ute låsekassene i alle fall to ganger for å tømme dem for vann/fette de opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.