#1 Skrevet Mars 21, 2008 Hvilken av boltene til fjærbeinet foran på golfen er det som er den man kan justere camberen med? den øverste eller nederste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2008 Begge løsnes ( de to tverrboltene som fester fjørbein til nav ), slik at hjulet kan presses utover/innover i topp med egnet verktøy. På jobben har vi et spesialverktøy for dette. ( et slags gjengestag med anleggsflate i hver ende, hvorav en flate mot innerskjerm og en mot felgkant. Ei hylse i midten som skrues på og links gjemger på ene siden og normale på den andre ) Juster til ønsket verdi og trekk til boltene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2008 Kan også løsne på bærekula for å justere om du ikke klarer nok på fjærbeinet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2008 Men er det ikke slik at en av boltene til innfestingen av fjærbeinet er elliptisk? slik at den justerer camberen ettersom hvordan man vrir den? er begge boltene slik eller bare en av de? Synd jeg kunne huske noe sånt som at man måtte merke av hvor bolte satt osv og satt de tilbake på samme plass etter de hadde vært av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2008 Begge boltene er helt runde, så det er ikke nok bare å vri på de nei. Eneste form for merking som kan hjelpe er å se hvordan skruehodene lå an mot demperen slik det satt, men om man skifter dempere går ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2008 ok, jeg spør fordi hjulstillingen på Mk3`en til broderen ble helt feil etter de hadde av spindelen. De har ikke justert noe på endeledd osv. bare skrudd av og på. Noen som har har noen tips til hva det kan være? Han merket det ved at rattet var skjevt etter jobben var ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2008 Men er det ikke slik at en av boltene til innfestingen av fjærbeinet er elliptisk? slik at den justerer camberen ettersom hvordan man vrir den? er begge boltene slik eller bare en av de?Synd jeg kunne huske noe sånt som at man måtte merke av hvor bolte satt osv og satt de tilbake på samme plass etter de hadde vært av. Det er på golf 1 det er eliptisk skive på den øverste bolten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2008 ok, jeg spør fordi hjulstillingen på Mk3`en til broderen ble helt feil etter de hadde av spindelen.De har ikke justert noe på endeledd osv. bare skrudd av og på. Noen som har har noen tips til hva det kan være? Han merket det ved at rattet var skjevt etter jobben var ferdig. Om de demonterte navet for å få presset ut spindelen, har de flyttet både bærekule og de to tverrboltene. Da blir alt galt om de ikke justerer den etterpå men monterer på måfå. Flytter man camber ujusterer man også spissing. For å unngå dette må de evt. løsne fjørbeinet i topp og på den ene mutteren på bærekula + endeleddet og ta ut hele beinet komplett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2008 Kan også løsne på bærekula for å justere om du ikke klarer nok på fjærbeinet. H&R selger bolter til fjærbeinet som man kan justere mer på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...