#1 Skrevet Mars 21, 2008 har brukt søkefunksjonen litt, men har et spm er det N75H som er orginalt på AAN? eller er det N75J? hva lønner det seg å bruke ved f.eks chipping? leste att H gir litt mer ladetrykk? eller gjelder det 1.8T? litt forvirret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2008 034 906 283 H er delenummeret på org. magnetventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2008 har brukt søkefunksjonen litt, men har et spm er det N75H som er orginalt på AAN? eller er det N75J? hva lønner det seg å bruke ved f.eks chipping? leste att H gir litt mer ladetrykk? eller gjelder det 1.8T? litt forvirret Ved chipping, bytt WGF (WasteGate Fjær), la N75'n være som den er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2008 Eller monter boostcontroller, turboXS hpbc, og skru den orginale wgf i bånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2008 Ved chipping, bytt WGF (WasteGate Fjær), la N75'n være som den er ok, en fjær fra 034 motorsport da antar jeg? boostcontroller har jeg ingen planer om, men er dette isåfall bare plug'n'play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2008 ok, en fjær fra 034 motorsport da antar jeg? boostcontroller har jeg ingen planer om, men er dette isåfall bare plug'n'play? WGF selges ofte med chip, ellers krever dette litt kunnskap for korrekt justering mot chip. Med litt arbeid, kan i prinsippet hvilken som helst fjær brukes, men "bolt on" fjærer er enklest 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2008 har en slik fjær noe for seg på org trykk? og hvilken fjær skal jeg velge, 034? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2008 har en slik fjær noe for seg på org trykk? og hvilken fjær skal jeg velge, 034? Tjaa, si det ? Originalt står det en WGF som gir 0,4bar ladetrykk, noen kaller dette en 1,4bar WGF (da refereres det egentlig til absoluttrykket, så det skulle ha stått 1,4barA). Du må bytte til en stive fjær for å komme over 1,4-1,5 bar ladetrykk. De fleste setter inn en 0,6bar fjær, også kalt 1,6bar. Den mest solgt er vel 0,9bar fjæren, også kalt 1,9bar WGF. For å kunne bruke denne må chip'n være laget for denne. Så hvilken fjær er den beste? Den chip'n er laget for. Kan man tyne mer ut av en original AAN? Trolig med en 0,6bar fjær, men dette er bagateller kontra hva en chip gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2008 Hva skal det gjøres med n75 når boostkontroller monteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2008 Hva skal det gjøres med n75 når boostkontroller monteres? Enklest: la den være elektrisk tilkoblet. Pga ECU'n kontrollerer (via GND kabelen) om den trekker strøm. Eller, du kan bytte ut N75 med en motstand på ca 50 ohm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...