#1 Skrevet Mars 21, 2008 Har montert 16v i golf 1,med orginalmontert aircond.og servo.Det viser seg at dynamoen ikke får nok plass p.g.a innsuget,samt at ac reimhjulet ikke kommer på linje,med reimhjulet på veiva.Hva kan gjøres?.Ble f.eks scirocco 16v levert med ac?,event.om noen som har delenr. på braketten som dynamo/ac er mont.på(scirocco) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2008 Sciroccoinnsuget peker andre veien om det kan hjelpe deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2008 kan du ikke shimse ut ac reimhjulet da? eller er det for langt ute i forhold til reimhjulet på veiva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2008 For å svare på det jeg (tror) jeg har greie på: Har du brukt dynamo og dynamobrakett fra 16V-motoren eller 8V-motoren? Med 8V-dynamoen får man både feil monteringshøyde på den, samt at du ikke vil få reimhjulene på linje. Eller er dynamoen montert på baksida av motoren, slik det er på 16V G60? Scirocco er såvidt eksotisk for meg at jeg ikke har den helt store innsikta i hva den ble levert med. Men det ville forundre meg stort hvis det ikke var mulig å få Golf/Jetta 2 med AC. Dette bør være brukelige deler, ettersom det er deler som er bolta fast til motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2008 Det tror jeg ikke lar seg gjøre å shimse ut ac hjulet, da clutsjen er mont.der.Bruker scirocco innsug,å det er kun øvre del som er forsjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2008 Har brukt den orginale braketten ,som er beregnet for dyn. ac og servo fra 8v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2008 Har brukt den orginale braketten ,som er beregnet for dyn. ac og servo fra 8v Da har du svaret der, ja. Jeg hadde 8V-brakett i bilen min til å begynne med. Løsninga jeg valgte den gangen var å sveise på et reimhjul utenpå det jeg hadde fra før av (på dynamoen). Da lå reimhjula på linje. Ulempen var at det ble enorm belastning på lageret i dynamoen, slik at dette tok kvelden etter et par års bruk. Nå finnes det 8V-dynamoer som sand ved stranda, men det er litt verre med AC-pumper;). Tror det kan være en ide å få sjekka litt i Onkel om det ikke fantes AC til Golf/Jetta 2 16V. Alternativet måtte være å få laget helt nye reimhjul til dynamoen og AC-kompressoren. Men da kommer du ikke utenom problemet med lagerslitasje, er jeg redd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...