Anbefalte innlegg

noen som vet om plexiglas og silicon er motstandsdyktig mot bensin?

på forhånd takk.

mvh jørgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med plexi, men jeg har selv sett hva som skjer med silikon og bensin - silikonen forsvinner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med plexi, men jeg har selv sett hva som skjer med silikon og bensin - silikonen forsvinner :)

ok. hva bruker man som tetningsmasse i nærheten av bensin da?

mvh jørgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon er jo langt i fra silicon. Finnes garantert noe silicon som tåler dette. F.eks, er SicaFlex et silicon-produkt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får eget lim som tåler bensin .TEC7 har jeg brukt på div bensintanker ved invendig festing av pumpe. Plexi tåler bensin, men blir matt med tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Araldit tåler også bensin etter min erfaring. Brukte det på bensintanken på gti'n min for noen år siden, like tett i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke er epoxysparkel, (som f.eks noen Araldit-typer) evt. noe av nitrilgummi for å klare bensin. Silikonslanger og silikonmasse funker dårlig. Plexi (Lexan) tåler bensin dårlig over tid, det blir matt og vil få brister.

Hva skal du lage/fikse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver å tenker ut en catchtank for bensin, men skulle hatt en mulighet til og se hvor mye som var inni der.. derfor tenkte jeg att å kappe ut en avlang firkant fra topp til bunn, og bruke plexi hadde vært en løsning, man da må jeg finne på noe annet..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver å tenker ut en catchtank for bensin, men skulle hatt en mulighet til og se hvor mye som var inni der.. derfor tenkte jeg att å kappe ut en avlang firkant fra topp til bunn, og bruke plexi hadde vært en løsning, man da må jeg finne på noe annet..:)

Hvorfor da ikke bare lage en nivå-måler på tanken? Får jo gjennomsiktige bensinslanger/rør?

Tenker på noe sånn;

catchtank.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller vanlig glass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du lager i gjennomsiktig plast, så kan du jo plastsveise tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.