KRISE!! Bilen starter ikke "FUSE" i instr.

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått problem med å starte bilen i dag.

Den startet fint, selv om batteriet er litt kranky i minusgrader (det er -3 her)

La merke til at den stod på under 12v da jeg gikk ut av bilen, men tenkte den kanskje ville lade seg fint opp på langturen igjen.

Når jeg kom ut i bilen etter en 10-15 minutter var alt sort. AC, radio, lys og det meste i instrumentet var sluknet. Bilen stod fortsatt å gikk.

Det står "FUSE" i instrumentpanelet over der KM står.

Sjekket alle sikringer, de er helt fine.

HJELP!!!!!!!!!!!!!

Bilen er helt død, og alle lys (ABS etc ) lyser ved tenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være nok at det er dårlig batteri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor uten for bergen var det du bur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk batteri, ja. Har du fysisk sjekket sikringene for kontinuitet eller "bare" sett på dem? Hatt akkurat samme tilfelle før og da var det en sikring (11-kombiinstr. ??) som hadde tatt kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godvik/Drotningsvik, men problemet er jo at jeg (og bilen...) er oppe i Molde på påskeferie og skal kjøre tilbake til Bergen i morgen... :(

Men Falck er på vei nå... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk batteri, ja. Har du fysisk sjekket sikringene for kontinuitet eller "bare" sett på dem? Hatt akkurat samme tilfelle før og da var det en sikring (11-kombiinstr. ??) som hadde tatt kvelden.

tatt ut alle sikringer ja, og sjekket dem fysisk. første jeg tenkte på, siden den er for både instrument/klima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt ut alle sikringer ja, og sjekket dem fysisk. første jeg tenkte på, siden den er for både instrument/klima.

Merkelig... da får vi bare krysse fingrene for at det ikke blir dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, beklager. Nå leste jeg svaret ditt ordentlig. Jeg har kun tatt ut sikringene og sett på de. Hva mener du med sjekke de for kontinuitet?

og ikke minst : hvordan... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multimeter, så velger du diodetester, eller evt. ohm'er de.

Kun i tilfelle sikringene er brent av slik at du ikke ser det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :: bh :: bh :

Falck har vært her nå, vi fikk startet bilen veldig kjapt. Det var 7v igjen på batteriet... :P

Problemet er at den ikke lader, så trolig har dynamoen røket. Vi leter nå etter laderegulator så slipper vi å bytte hele dynamoen... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.