Dilemma rundt justerbart og forstilingskontroll

Anbefalte innlegg

Hvordan er det best å gjøre dette med forstillingskontroll når en har justerbart? Tenkte på at ved sommerføre kommer jeg til å kjøre en lavere høyde forhold til vinter. Ligger rundt 70mm senk nå, og evt da justere opp til 40-50mm på vinterføre. Hva da med forstillingskontroll?

 

Et annet dilemma er å få godkjent dette.. Høyden er nå for lav til å få godkjent, må jeg da justere opp, ta kontroll, få godkjent, og deretter justere ned og ta kontroll på nytt? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

juster det dit du skal kjøre med det på sommeren, juster det opp å dra på visning og juster ned til samme høyde som utgangspunktet etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer til å justere dt dit jeg skal ha dt, ta forstillingskontrol, lysjusterin osv, også heise dt også reise å vise den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen ved justere høyden etter f,eks årstid er jo at du må ta ny hjulstillingskontroll for hver gang du justerer, såfremst du vil ha rett camber og spissing til enhver tid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men er jo litt av gleden med justerbart og :P Sliter vel ikke såå mye på vinter og snøføre liker jeg og tro.. For skal bilen være kjørbar vinter må den en del opp uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mulig om en på 4-hjulskontrollen får justert det innenfor på det laveste, og så skru opp til det høyeste og måle på nytt. Om en gjør dette mens bilen står på med måleutstyret påmontert, så bør jo ikke det bli så mye dyrere. Og om en uten justering av understellet er innenfor "godkjente" verdier både på topp og i bunn, så kan en jo få med papirer på begge stillinger, og kanskje også da få skrevet inn i vognkortet at den er godkjent med bakkeklaring mellom xx og yy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men er jo litt av gleden med justerbart og :P Sliter vel ikke såå mye på vinter og snøføre liker jeg og tro.. For skal bilen være kjørbar vinter må den en del opp uansett.

 

 

forandrer seg ganske mye ved heising/senking. så lenge du kun kjører på snø vil du jo ikke slite dekk, men bilen vil vandre og ploge litt..kjører du på asfalt (som det altid er i østfold) vil dekkene dine slites fort..spes vinterhjula da dem er mye mykere enn sommerhjula...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefaler du jeg skal gjøre da? Du som er mekaniker :) Du som jobbet på Dahles el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.