Nøkkel står fast i bakdør på caddy'en

Anbefalte innlegg

hallois

Noen som har gode tips her? Ja, har garanti, men det er jæ*** irriterende når nøkkelen har gått i vrangen i bakdøra på caddyen. Døra er selvfølgelig i lås.. og kan ikke åpnes, og jeg skulle hatt noe som ligger inni der.

Noen fikse måter å få den åpnet?

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du lirket inn litt teflonspray ved siden av nøkkelen? Er nøkkelen helt inn i låssylinderen?

Prøvd å varme opp med en bærepose varmtvann (om det er lite smøring og derfor går i vranglås) ?

Er det ingen mulighet å løsne på vareveggen i disse så du kan snike deg inn i lasterommet, ta av

trekket og dra opp stagene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har sikkert brukt en halv boks crc nå, uten noen hjelp i det. Får nøkkelen litt ut, men strengt tatt så skal vel nøkkelen stå i "0" posisjon (altså ikke vridd høyre/venstre) for att en skal kunne få ut nøkkelen?

Pr nå så er dør låst iallefall, ingen kommer inn dit :) nøkkelen står da også mot høyre i låsen. Kan det være en fjær eller lignende som skal trekke låsen tilbake til 0 posisjonen?

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke hvordan det er på disse bilene, men nyere låser jeg har vært borti så kan man dra hele veien rundt uten at det er noe tak (tyverisikring), dette var da en kald vinterdag sjefen sendte med meg feil nøkkel til en strandet bil...

Prøvd med varmtvann/varmluftspistol og varmet det opp?

Ville nesten tro det er en låstapp som har hengt seg opp eller så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med varmen, tenker du på frysning? att låsen har fryst? Det er tror jeg nok ikke er tillfelle, pga jeg brukte nettopp døra, rett før den gikk i vranglås. Dessuten er det godt og varmt her :)

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje døra har gått litt sånn halvveis i vranglås, mulig det hjelper å legge litt trykk på døra/låsområdet samtidig som du vrir, og trekke i håndtaket samtidig. Blir mye å gjøre samtidig :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo men siden døra er låst, så er det jo heller ingen kontakt med åpne mekanismen. Håndtaket er sånn det er når man har låst dører.

Har prøvd å trykke og flytte på døra, til ingen nytte. Har også prøvd wd-40 og crc spray.

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.