H&R Street Performance,KW V2 og FK Silverline X.

Anbefalte innlegg

Sitter og krangler med meg selv om hva jeg skal kjøpe,valget står i mellom H&R Street Performance,KW V2 eller FK Silverline X. : klø :

 

Alle settene er rustfrie med høyde/hardhetsjustering.

 

H&R Street Performance: http://www.hrsprings.com/products/coilovers/

FK Silverline X: http://www.topcartuning.no/catalog/product_info.php?cPath=31_35&products_id=457

KW V2: http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=13723&ASP=266073&Type=Audi&Model=A4&Year=1999&Back=WA_Katalog[P]ASP=266073[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1999[O]Klasse=01

 

Men er det noe der ute som anbefaler det ene foran det andre? : klø : Settet skal brukes kun til normalt bruk,dvs landeveiskjøring men kan være "sporty" når det trengs. :)

 

Blir vell senkte ca 60-70mm rund baut.

 

Prisen er neeesten den samme på alle så det spiller liten trille. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av egne erfaringer vil jeg anbefale H&R. KW syns jeg kan være litt "stumpete"/"humpete" ved mye senk. Dette er da på 3BG, men på GeeSixtyn min er det også KW, og der virker dette mye bedre enn f.eks på 3BG. FK har jeg ikke kjørt med, så der har jeg ingenting å si. Uansett, H&R er jo kjent for å være kvalitet og det kan jeg konstantere etter mye kjøring med mitt H&R gewinde. Merker knapt at det er brukt enda det sikkert har runda 80k km med ymse kjøring og mye senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler H&R jeg også. Hadde det på Boraen og var veldig fornøyd så jeg kjøpte det på S3'en, kjørt nesten 50k med det på den, litt banekjøring og mye vanlig kjøring. Like behagelig enda, bedre til vanlig bruk enn Kw3 som jeg hadde på A4'en.. :)

Og alltid vært skrudd helt ned bak og aldri subbet eller noe tull med det av den grunn eller. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R...bedre kvalitet..prøvd alle settene (ikke på VAG) men er H&R jeg har likt best...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med folket, H&R er saker, gode dempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm spørs kanskje på modell bil? Jeg har senka 70mm foran nå, og fortsatt en del igjen foran. Bak er det nok litt mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm spørs kanskje på modell bil? Jeg har senka 70mm foran nå, og fortsatt en del igjen foran. Bak er det nok litt mindre.

 

Hmm,ok.

Ser ut til og senke inntil 6,25cm on average,håper det går lavere. :D

 

Sakset dette i fra H&R sine sider nå:

 

"H&R Street Performance Coil Over

Unrivaled comfort, performance

Lowering range of 1.0 to 2.5 inches on average

Fully threaded shock body for adjustable vehicle lowering

Awesome handling and ride comfort"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skjønner :P Vet a faen åssen H&R coilover jeg har jeg, er hvertfall bare høyde på mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,i c! :) Men sitter og titter på H&R sine sider nå,ser ikke ut til at Street Performance har hardhetsjustering,mener jeg har lest det jeg da men! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjenning av meg kjøpte H&R justerbart senkesett til sin nye BMW 3 serie og det var ivertfall bare mulig og senke ca 60mm:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjenning av meg kjøpte H&R justerbart senkesett til sin nye BMW 3 serie og det var ivertfall bare mulig og senke ca 60mm:(

 

Hmm,ok.

Ser at FK Silverline X bruker KONI dmpere også,og de VET jeg senker MYE! :)

Ingen som har hatt/har dette da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,i c! :) Men sitter og titter på H&R sine sider nå,ser ikke ut til at Street Performance har hardhetsjustering,mener jeg har lest det jeg da men! : klø :

 

Bare høyde på mitt, men er progressivt så blir hardt nok ved sportslig kjøring til at jeg er fonøyd iallfall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R settene blir vel levert med bilstein dempere hvis jeg ikke tar helt feil : klø :

 

Er det H&R street performance jeg har bestilt Tom Are???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare høyde på mitt, men er progressivt så blir hardt nok ved sportslig kjøring til at jeg er fonøyd iallfall. :)

 

Ok,hvordan er det ved mye senk som du har,stivt nok så det ikke subber? : klø :

Men kommer jo ann på innpress på felger etc også det da. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.

Ser at FK Silverline X bruker KONI dmpere også,og de VET jeg senker MYE! :)

Ingen som har hatt/har dette da? : klø :

 

 

Har ikke Håkon Olerud dette på A4`n sin da?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R settene blir vel levert med bilstein dempere hvis jeg ikke tar helt feil : klø :

 

Er det H&R street performance jeg har bestilt Tom Are???

 

Hmm,ja det mener jeg at jeg har hørt også. :)

Jepp,Street Performance var det eneste vi får til vår i følge listene til H&R. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, du trenger ikke hardhetsjustering på H&R, da det er mer enn nok stivt fra før;) Mitt kan senkes 90mm maks, men virker nesten som de nyere typene H&R ikke senker så mye. Hadde jeg hatt lappen, skulle jeg tatt turen til Råholt så du fikk sitte på med Golfen min som har H&R, og jeg tror du hadde syns det hadde vært stivt nok, men samtidig temmelig komfortabelt, med 90mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke Håkon Olerud dette på A4`n sin da?: klø :

Hmm,jo det tror jeg faktisk når jeg tenker meg om. :D

Skal høre med han,ellers så svarer han her snart. :D:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, du trenger ikke hardhetsjustering på H&R, da det er mer enn nok stivt fra før;) Mitt kan senkes 90mm maks, men virker nesten som de nyere typene H&R ikke senker så mye. Hadde jeg hatt lappen, skulle jeg tatt turen til Råholt så du fikk sitte på med Golfen min som har H&R, og jeg tror du hadde syns det hadde vært stivt nok, men samtidig temmelig komfortabelt, med 90mm senk.

 

Hehe. :D

Har kjør Golf 3 med Supersport eller VMAXX justerbart og der trengte mann nyrebelte,men på A4 elns som er litt tyngre var det behagelig.Så er nok opp og ned i fra bil til bil. ;)

 

På listene jeg fikk i fra H&R står det 30-70mm foran og 20-60mm bak,er ikke sikker på om det blir nok. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha den LAV så er vel kw et trygt kjøp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha den LAV så er vel kw et trygt kjøp:)

 

Så lenge jeg kjører med 19" så er det vell begrensa hvor lav man får den men,vil jo ha den lav nok da. :)

Kjører med 35mm senkefjører på org halvslitte dempere nå og vil ha den ned 3-4cm.

 

Ser jo hvor skyhøy den er her. :D

9a5f7c06950e16283a70700114113716.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kjørt annet enn FK, men storfornøyd med silverline x som jeg har.. Forran kan du senke til orginalfanger ligger i bakken omtrent, mens bak er det ikke fullt så mye å justere. Klart, det senker massevis bak men skal man kjøre på "små" felger og dekket skal ligge litt oppi holder det ikke. Jeg kjøpte kortere hovedfjær og hjelpefjær og fikk enda 2-3 CM og skru ned bak, og da holder det i massevis.. :)

 

Koni-dempere er det også, så kvaliteten der skal det ikke være noe å si på heller. Justerbar stivhet både forran og bak. Blir ikke heeeeelt pinnestivt, men jeg har NULL problem med subbing enda hvor mye jeg senker.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,der dukket du opp også ja. :D

 

Mye sånn ca i cm tror du settet ditt senker foran/bak uten bytte av hoved og hjelpefjør?

 

Og må man ha av demperene for og justere stivhet? : klø :

 

Har ikke kjørt annet enn FK, men storfornøyd med silverline x som jeg har.. Forran kan du senke til orginalfanger ligger i bakken omtrent, mens bak er det ikke fullt så mye å justere. Klart, det senker massevis bak men skal man kjøre på "små" felger og dekket skal ligge litt oppi holder det ikke. Jeg kjøpte kortere hovedfjær og hjelpefjær og fikk enda 2-3 CM og skru ned bak, og da holder det i massevis.. :)

 

Koni-dempere er det også, så kvaliteten der skal det ikke være noe å si på heller. Justerbar stivhet både forran og bak. Blir ikke heeeeelt pinnestivt, men jeg har NULL problem med subbing enda hvor mye jeg senker.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,der dukket du opp også ja. :D

 

Mye sånn ca i cm tror du settet ditt senker foran/bak uten bytte av hoved og hjelpefjør?

 

Og må man ha av demperene for og justere stivhet? : klø :

 

Hehe, ja følger da litt med.. ;)

 

Forran er det null problem, bak kan man vel senke kanskje 80mm grovt gjetta sånn som det er orginalt...

 

Bak må du ut med demperen, trykke den i bånn og skru men dette er jo stort sett noe man gjør en gang og er vel ganske standard på noen sett.. Hvis du er lur forran så borrer du et hull på toppen av den "plata" slik at man kan bruke det justeringshjulet som følger med fra motorrommet og justere.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.