#1 Skrevet Mars 22, 2008 Trenger litt hjelpe her da jeg ikke har vært borti audi så mye! Startet opp bilen her etter att den hadde stått i en dag, å merket att det var en ulyd fra motorrommet ett sted, tittet oppi der uten å bli no særlig smartere.. Så kjørte jeg ditt jeg skulle å der ble bilen ståne på tomgang litt, da jeg skulle dra igjen så jeg att motor temp hadde blitt høy, litt over 100 grader, mens olje temp var fin.. da tenkte jeg, åssen ere me vannpumpene på dissa 1,8 t motorene? att den har tatt kvelden å derav den ulyden.. er en "hvine", pipe lyd når man får turtall over 2000 rmp.. Noen som har vært borti dette før? eller noen forslag på hva dette kan komme av? Mvh Petter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2008 Er ikke noe uvanlig problem at skovelen på vannpumpa som er i plast løsner fra akselen i stål. Ny vannpumpe koster ikke all verden men er litt jobb å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2008 Har du byttet register reima i det siste? Du har vel AEB motoren vel? og der er vel vannpumpa koblet på regreima? visst man bytter regreim uten å bytte vannpumpa pleier de å si hade veldig fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2008 hmm.. reima ble bytta for 30 tusen siden, på 120 tusen hvis jeg ikke husker helt feil, nå har bilen gått 154 tusen.. veit faktisk ikke hvor vannpumpa sitter på dissa bilene, men har kjøpt ny å skal bytte den imorgen så får se om det hjelper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2008 Vannpumpa på AEB motoren drives IKKE av regreima, men egen liten reim fra servopumpa. Vannpumpa sitter plassert under dynamo og dynamofestebrakett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2008 da var vannpumpa byttet.. var den som var problemet ja.. så for meg en skikkeli dritt jobb, men var ikke så ille bare man skjønte åssen man skulle gjøre det! hehe Nå er bilen frisk igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...