#1 Skrevet Mars 22, 2008 Hei Hei lurte bare på hvilken slange jeg skal koble på turbotrykks måleren, mener jeg har lest ein plass at den skal koblest på ved resirk dumpen. og ein liten ting til er det N75 ventilen som er til høgre i bildet på siden av dumpen, vanskelig og skifte denne til ein N75 J ventil. takk for all hjelp på førehand ALSeeEdit_ALSeeEdit_ABCD0007.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2008 Ja det er N75 ventilen. Nei det er ikke vanskelig å bytte. 3 slangeklemmer og en elektrisk kopling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2008 her er større versjon av bildet http://i276.photobucket.com/albums/kk2/pjokkur/ALSeeEdit_ABCD0007.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2008 n75j? Leste på a4mods.com at de bruker H-ventilen pga mye trøbbel med J-ventilen. Er det H som står på tt225? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2008 ingen som har peiling på kor t-stykket som skal gå til turbo trykks måleren skal koblest på ???? bilen er ein 2001 A3 1,8TQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2008 ingen som har peiling på kor t-stykket som skal gå til turbo trykks måleren skal koblest på ????bilen er ein 2001 A3 1,8TQ Spiller vell stort sett ingen rolle så lenge du holder deg på vakum siden finn en vakumslange som går inn på innsuget og koble bare t stykket inn på der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2008 Skal vel gå å sette t-stykket ditt på slangen som går til map sensoren. Vil tro det er det enkleste. er den slangen på bildet ? er eit hav av slanger der, er ikkje heilt inne på turbo bil enda. første bil med turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2008 Stjelt fra bilforumet.no.. Vil bare informer om at: det å hente ut singnal for vakum\ overtrykk mellom bensintrykksregulatoren og innsuget ikke er helt bra... har sett flere som har skrevet det på vwaudi-club. fant dette innlegget på vwaudi-club: Den personen som har sagt at det er OK å hente signal for vakum/overtrykk på bensintrykksregulatoren din burde henges Det ser veldig provisoriskt ut det du har gjort og som sagt får du lekkasje under drag kan du si good bye til motoren din iallefall. Mager, mager blanding. Du skal bestandig hente ladetrykk fra den fremste slangen på innsuget ditt nærmest radiator. Den kommer opp fra avlastningsventilen og har korrekt trykk og gir deg ingen andre ubehageligheter en lite ladetrykk om slangen lekker. Du må selvsagt bruke T kobling og slangeklemmer, ikke strips. Dump skal ingen VAG biler ha. For å få lyden, sett på Forge avlastningsventil som resirkulerer som orginalt og et åpnet filter. Vips du har lyden. OG DETTE En liten ting til ettertanke. Anbefaler å ikke ta ut signal til ladetrykksmåler eller noe annet i fra slangen til bensintrykkregulatoren. Grunnen til dette er ganske enkel. Hvis du skulle få en lekasje vil ikke bensintrykkregulatoren gi det korrekte trykket og motoren kan få for lite bensin ved ladetrykk. For lite bensin kan bety smeltede stempler, brente ventiler eller tenningsbank som kan medfølge en del skade. Anbefalingen er å ta ut signalet til ladetrykksmeter og andre enheter fra en separat slange eller eventuelt slangen til dumpventilen (avhengig hvor den henter trykket før eller etter gasspjellet) jeg henter nå singnalet fra slangen som går mellom avlastningsventilen og den fremste slangen på innsuget mitt nærmest radiator. Å jeg får det samme resultate dær... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2008 visst du ser på bildet som det er link til nesten heilt øverst. kommer ladetrykket inn på toppen av resirk ventilen ? er det den slangen som er best og koble seg på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2008 ja. den som er tegnet rundt på bildet jeg postet er samme slange som den du mener min skal festes der hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2008 montert t-stykket på slangen som kommer inn på toppen av resirk ventilen. fungerer bra. viser -0.8 på tomgang og maks trykk er frå 0,7 til 0,9. er dette normalt trykk ? meiner og ha lest ein plass at originalt så er trykket 0,6. vurderer og "chippe" bilen med BSR ppc tuning skal visst gje 193 hk, noken som veit kva "normalt" trykk er på ein chippa bil ? takker for all hjelp så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...