Anbefalte innlegg

Noen her som har byttet til Weber på 80CC 1,8l og kan fortelle hva som trengs? Weber fra Sierra skal gå, har jeg hørt. Er lei av å feilsøke og justere for å få bort høyt turtall og ettertenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var voldsomt til respons! Er det bare nybilentusiaster på dette forumet? Ingen som noengang har hatt problemer med en pierburg 2e2 på en golf eller audi? Hvordan løste dere isåfall problemene uten å måtte overlate bilen til rådyre verksteder som bare sier de har gjort ditten og datten og tar seg grovt betalt for å gjøre mindre enn ingenting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var voldsomt til respons! Er det bare nybilentusiaster på dette forumet? Ingen som noengang har hatt problemer med en pierburg 2e2 på en golf eller audi? Hvordan løste dere isåfall problemene uten å måtte overlate bilen til rådyre verksteder som bare sier de har gjort ditten og datten og tar seg grovt betalt for å gjøre mindre enn ingenting?

mange som har hatt problemer, til og med nylig, søk så finner du noe om dette.

går fint ann å bytte til en weber forgasser, mulig du må lage deg en adapterplate, men unntaksvis så er det noen som passer nesten rett på også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du gadd å søke på dette forumet her så skulle du funnet flere tråder om dette emnet.;)

En Weber 32/34DMTL er nok veien å gå. Den får du billig blant annet herifra. Med adapaterplate og alt annet du skulle trenge.

weber 32/34 kit til VW 1800cc motor Jeg har en slik på min golf og er strååålende fornøyd, bilen drar bedre enn noen gang og den starter når det er kaldt.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for hurtig svar! Jeg har søkt på dette forumet, og funnet masse, også funnet endel på andre fora, men har likevel ikke fått audien til å oppføre seg stabilt, har byttet regulator og endel vakumslanger, skal prøve mer når det blir mildere i været, men ender kanskje opp med en weber fra hugger`n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor høyt går bilen på tomgang nå?

Prøvd å bytte vokstermostaten?

Sjekk ann Vakumklokka som sitter på passasjer siden av gasseren, den som styrer turtallet. Den kranglet om meg og da gikk bilen skyhøyt på turtall.

Min sånn vakumklokke ble helt fjern etter en stund og da gikk bilen på 3000omdreininger og var klin umulig å stoppe bilen uten å måtte åpne opp panseret og kvele bilen med makt.

Har selv byttet mye deler på pierburgen min. Men ga til slutt opp. Byttet en del på forgasseren så var forgasseren i "godt humør" i 3dager også slo den seg vrang med enda flere problemer.

kan ta ett regnestykke som jeg fikk med min gasser:

Ny vokstermostat 700kroner, ny delegasser 1000kroner. Med deler fra den "nye gasseren" så gikk det 2måneder før den kranglet igjen. Da fikk jeg nok å kjøpte weberen med adapterplate osv. Spar penger og kjøp deg weber før du gjør noe mere med pierburgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vokstermostaten ble byttet for 2 mnd siden, den starter når den er kald, går da opp på ca. 2000 rpm, etter et halvt min eller så går den ned på ca 1500, drar forsåvidt ok, når den har blitt varm, varierer turtallet mellom 500 og 1300, må som regel kvele den med clutchen og bilen i gir for å få stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.