#1 Skrevet Mars 23, 2008 hallo. har ett sett dyser som leverer 440ccm ved 3 bar. hvor mye leverer de ved 5 bar, og hvordan regner man ut det?? mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2008 733,33333333333333333333333333333 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2008 733,33333333333333333333333333333 733,333333ccm?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2008 http://www.rceng.com under Technical/Sizing, der finner du masse info og formler;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2008 Hvis formelen er (nytt trykk/gammelt trykk)^(1/2)*oppgitt ccm, så blir ny ccm 568. EDIT: Det blir vel forsåvidt akkurat det samme som står på linken over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2008 733,333333ccm?? Hvis de åpner linjært ja. 440/3*5=733,33333333333333333333333333333 ccm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2008 Hvilket grunntrykk skal du kjøre med...? De fleste dyser liker ikke noe serlig over 5-5,5bar max trykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2008 Hvilket grunntrykk skal du kjøre med...? De fleste dyser liker ikke noe serlig over 5-5,5bar max trykk... hallo. chipper til ett 550 oppsett til en aan 20vt som det er brukt grønne boch 440cc dyser, og 5 bar grunntrykk til, derfor lurte jeg på og bestille noen litt større når jeg skulle kjøpe dyser nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2008 i flg denne flower 440cc dyser 567.9022981537192cc ved 5 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2008 Hvis de åpner linjært ja. 440/3*5=733,33333333333333333333333333333 ccm dette stemmer ikke helt for dyser...selv om tanken var god 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2008 ok, takker for hjelpen. funker fett om jeg bestiller disse da?? http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=24_77&products_id=100 eller disse, og senker bensintrykket ?: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=24_77&products_id=253 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2008 Vil anbefale deg å lese litt her Bosch dyser står ikke så veldig høyt i kurs hos USRT (sitat ang Bosch 440cc dyser: These are not recommended for 1.8T, 16v, and other engines with multiple intake valves.) edit: jeg hadde mye heller kjøpt dyser til det trykket du har i dag...altså 3 bar og dermed 550cc dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 23, 2008 Vil anbefale deg å lese litt her Bosch dyser står ikke så veldig høyt i kurs hos USRT (sitat ang Bosch 440cc dyser: These are not recommended for 1.8T, 16v, and other engines with multiple intake valves.) edit: jeg hadde mye heller kjøpt dyser til det trykket du har i dag...altså 3 bar og dermed 550cc dyser siden jeg ikke akkurat er no rev på engelsk, kansje noen hadde hatt lyst til og grov-oversatt, og prøvd og forklare meg hva som står der?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 23, 2008 hvis du ser litt på filmsnuttene som er på USRT så ser du at spraymønsteret på f.eks Genesis dysene er delt i 2 stråler som passer mye bedre til biler som har delte innsugskanaler (som 16v firere og 20v femmere). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 23, 2008 ok, da skjønte jeg det. er genesis dyser som er tingen da.. men siden programvaren min er laget til 440cc bosch dyser, så blir det ikke noe krøll om jeg bruker disse da???: http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_44&products_id=100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2008 er det 550cc software du har? eller er det 440cc? er tanken å kjøre 440cc på 5 bar så blir jo det 560cc....da hadde jeg som sagt kjøpt 550 dyser med en gang, så slipper du å kjøpe ny trykkregulator skal du ha genesis dyser så trenger du også: http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_44&products_id=93 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 23, 2008 men du som er sarping kunne bare snakket med jonus (han bor jo ikke så langt unna) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 23, 2008 hallo. har ett sett dyser som leverer 440ccm ved 3 bar. hvor mye leverer de ved 5 bar, og hvordan regner man ut det??mvh jørgen borge Bare husk at bensinpumpa må jobbe mye hardere med så mye grunntrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2008 er det 550cc software du har? eller er det 440cc? er tanken å kjøre 440cc på 5 bar så blir jo det 560cc....da hadde jeg som sagt kjøpt 550 dyser med en gang, så slipper du å kjøpe ny trykkregulator skal du ha genesis dyser så trenger du også: http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_44&products_id=93 er 550hk programvare jeg har, men for 440cc dyser, og 5 bars bensintrykk.. formulerte meg kansje litt dårlig, men det jeg mente var att siden prgramvaren er laget for 440cc dyser, må jeg bruke det da, eller kan jeg bruke 550cc dyser da, og senke bensitrykket, eller "skjønner" ikke sofwaren noe hvis jeg bruker andre dyser enn det den er laget til?? hvis det var noe bedre forklart da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 24, 2008 Bare husk at bensinpumpa må jobbe mye hardere med så mye grunntrykk har 2 stk bosch 044 pumper, så det bør vel ikke være noe problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 24, 2008 Det er en ting som ikke er nevnt her, og det er forskjellen i responstid på dysene pga grunntrykk og design. Grovt sett så går det å benytte større dyser på lavere grunntrykk som nevnt og tenkt, men det er ikke optimalt og kanskje ikke heldig. Du bør gå over mappen med de nye dysene for å se at det ikke finnes noen magre områder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 24, 2008 Hvordan tror dere dysene vil oppføre seg med 5bar grunntrykk og 1,5bar ladetrykk, det er et bensintrykk på ~6,5bar...Ikke mange dyser som liker det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 24, 2008 Det er en ting som ikke er nevnt her, og det er forskjellen i responstid på dysene pga grunntrykk og design. Grovt sett så går det å benytte større dyser på lavere grunntrykk som nevnt og tenkt, men det er ikke optimalt og kanskje ikke heldig. Du bør gå over mappen med de nye dysene for å se at det ikke finnes noen magre områder! det var det jeg lurte på, og egentlig tenkte meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 24, 2008 Hvordan tror dere dysene vil oppføre seg med 5bar grunntrykk og 1,5bar ladetrykk, det er et bensintrykk på ~6,5bar...Ikke mange dyser som liker det... http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_44&products_id=100 står jo att de funker fett opp til 8 bar da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 24, 2008 Bosch dyser er altså perfekte til 8V og 10V motorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...