#1 Skrevet Mars 23, 2008 Hei. Har fått montert Vmaxx justerbart senkesett på min toer golf. Problemet oppstod når jeg skulle montere dette bak. Høyre demper bak må skrus nesten helt ned på bunn mens venstre demper må skrus nesten på topp for at bilen skal stå rett. Dette kan da umulig være riktig? Er dette noe å ta på reklamasjon der jeg kjøpte dette? Noen som har opplevd det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2008 Sikker på at du har gjort alt rett å at bilen din er rett ? Bilder ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2008 Er rimlig sikker på at alt er gjort riktig. Har montert og demontert flere ganger. Prøvd å bytte side og problemet byttet også side. Har hatt vanlig senkesett på den før uten dette problemet. Har også hatt et annet Vmaxx just. senkesett på den før uten dette problemet. Bilen står rett på et betong gulv. Så jeg mener den saken er grei. Har ikke bilder fra monteringen dessverre. Jeg har bare gjort det sånn at den ene demperen er skrudd nesten helt opp, mens den andre er skrudd helt ned. Da står den nogenlunde rett. Men jeg er ikke fornøyd med den løsningen. Det er nok ikke biltilsynet heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2008 demperne er like høye og er gjenget på samme sted? da må det jo være noe annet, vekt fordelt i bilen feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2008 demperne er like høye og er gjenget på samme sted? da må det jo være noe annet, vekt fordelt i bilen feks? Hvis jeg skrur demperene likt på begge sider, så er det tydelig forskjell på den ene siden når jeg setter den ned på gulvet. Skal ikke være noe feil vektfordelig i denne bilen. Ikke anlegg eller noe sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2008 Har nå mailet til frem og tilbake med Eyecandyracing som jeg kjøpte settet av. De godtar kun at dette går på garantien hvis jeg har bilder av problemet og hvis jeg kan scanne kvittering fra et godkjent verksted som har montert det. Jeg har ikke bilder, og jeg har ikke kvittering siden jeg har gjort jobben selv. Finnes det noen regler om dette i norsk kjøpslov eller noe sånt? Eller står jeg på bar bakke? Isåfall var ikke den garantien verdt mye! Jeg har nå kjøpt FK Highsport og montert dette uten problemer. Takk til Håkon Sandberg! Edit: Har hatt det i 8 måneder nå. Ikke brukt/ kjørt med på vinterstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2008 du kan vel hevekjøpet ja, siden er er forbrukerkjøp, husker ikke om det er 1 eller 3mnd, men hvis uansett gewindet ikke fungeret riktig når du fikk det så skal jo seff. eycandy erstatte/fikse/refundere gewindet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2008 eyecandy har ikke noen rett å kreve at dette skal være montert av merkeverksted.(verksted i hele tatt) bytte av dempere anses som noe en hver mann med litt skrukunnskaper skal klare selv. dessuten sitter bakdemperne i en bolt og mutter nede og mutter oppe. kan ikke monteres feil. her har du full reklamasjonsrett og jeg hadde bare levert hele settet tilbake og krevet nytt eller tilgodelapp hos de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2008 eyecandy har ikke noen rett å kreve at dette skal være montert av merkeverksted.(verksted i hele tatt) bytte av dempere anses som noe en hver mann med litt skrukunnskaper skal klare selv. dessuten sitter bakdemperne i en bolt og mutter nede og mutter oppe. kan ikke monteres feil. her har du full reklamasjonsrett og jeg hadde bare levert hele settet tilbake og krevet nytt eller tilgodelapp hos de. Dette står også på de settene jeg får i fra tyskland at det skal være montert på godkjent verksted for at garantien skal gjelde. Har ikke hatt noe problem med det da så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2008 Takk for svar alle sammen. Venter nå på et nytt svar fra Eyecandyracing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 10, 2008 Skal bare si at det har løst seg mellom meg og EyeCandyRacing. Vi ble enige om at jeg skulle sende tilbake de defekte bakdemperene. Har nå mottatt og montert de nye demperene, å dette med et bra resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...