Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg fikk et problem på vei hjem i går med min Audi A4 da jeg kjørte i ly av mørket. Etter et kort stopp på en bensinstasjon mistet jeg nærlyset mitt. Så jeg hadde valget, kjøre med parkeringslys som blir som uten lys i det hele tatt! Eller rett og slett blende alt på min vei med fjernlys. Noen som har vært borti dette før og kanskje vet hva som kan være feil? Kanskje noen til og med også vet hvordan dette lar seg fikse??

På forhånd takk for evnt hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærer, kontakten på pærene, sikringer eller lysbryter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærer, kontakten på pærene, sikringer eller lysbryter?

Dette ser ut som lysbryteren. Kan aldri tro at begge kjørelys skulle gå samtidig! Alle sikringer er intakte. Men spørsmålet er om det er mulig å skru på lysbryteren om denne går i stykker slik jeg tror? For jeg kan skru på den, det er bare det at nærlysene er vekk.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ut som lysbryteren. Kan aldri tro at begge kjørelys skulle gå samtidig! Alle sikringer er intakte. Men spørsmålet er om det er mulig å skru på lysbryteren om denne går i stykker slik jeg tror? For jeg kan skru på den, det er bare det at nærlysene er vekk.....

Jo, pærene har faktisk veldig god sjangs for å ryke samtidig. Det som skjer når en pære ryker er at det kommer en liten "spike" som tar livet av den andre pæren.

(Dette gjelder ikke for xenon, da er det mer sannsynlig ballasten som tar kvelden.)

Jeg ville prøvd å bytte pærer først. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, pærene kan ryke samtidig faktisk. Har selv stått på jobb og feilsøkt 4 timer på en Audi 100 for det problemet før jeg skiftet pærer og alt ble i orden : bh : Lærer så lenge en lever...he he.

Lysbryteren kan være defekt selvom du ikke merker noe på den ja. Har du mulighet/noe å måle med kan du jo måle på nærlyspæra om det er strøm der. Er det det, er enten pæra defekt, eller du mangler av en eller annen grunn jording.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha! Utrolig!

Nå ville jeg ikke plukke frem den andre pæra da den er så vanskelig å komme til. Men den ene lyspæren var rett og slett gåen, så når jeg får tak i nye skal jeg sjekke dette litt nærmere. Men det ser ut til at feilen er lokalisert! :D Dette hadde jeg aldri ventet meg! Jeg tenkte ikke engang tanken på at begge kunne gå samtidig. Hårreisende : haha :

Noen som vet hvilke pærer jeg trenger til en Audi A4 1,9 TDI 95mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det H4 pærer da? Hvis lykta bare har EN stor reflektor liksom?

Er vel enten H4 eller H7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var H7, og nå funker alt som det skal :D Hehe. Utrolig, whine så mye over en gåen pære :P Jaja, sånn er det.. Det helt enkle er lett å overse ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det enkle er ofte det beste" er det vel noen som reklamerer med....he he :) Bra det ble i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet med bilen på jobben i dag. Nærlyset forsvant, sjefen mente at det måtte være noe galt, og skulle sende bilen på verkstedet. I mellomtiden byttet jeg lyspærer... :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.