#1 Skrevet Mars 24, 2008 Jeg har en golf 1,4 1999 modell som jeg har kjøpt for en liten stund siden. Jeg oppdaget her om dagen at det var fuktighet i lokket for motoroljepåfyllingen, dvs at det var en lys brun farge i oljen på lokket. Ved peiling av motoroljen kan jeg ikke se samme fargen, men kun ren olje. Samme hvis jeg titter ned i oljpåfyllingen kan jeg heller ikke se den lys brune fargen. Er det et tegn på at topp-pakningen kan ha røket, eller kan det være at det bare er kondens i lokket som gjør dette? Takknemmelig for svar hvis andre har opplevd det samme. Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2008 Er bilen mye småkjørt? Det kan lage kondens i topplokket i så fall. Pleier ikke være farlig, men kan i værste fall være en røken topp pakning. Jeg hadde tatt av toppdekselet, tørket det helt rent, for å se om det kommer tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2008 Jeg har en golf 1,4 1999 modell som jeg har kjøpt for en liten stund siden. Jeg oppdaget her om dagen at det var fuktighet i lokket for motoroljepåfyllingen, dvs at det var en lys brun farge i oljen på lokket. Ved peiling av motoroljen kan jeg ikke se samme fargen, men kun ren olje. Samme hvis jeg titter ned i oljpåfyllingen kan jeg heller ikke se den lys brune fargen. Er det et tegn på at topp-pakningen kan ha røket, eller kan det være at det bare er kondens i lokket som gjør dette? Takknemmelig for svar hvis andre har opplevd det samme. Truls Skjekk om det er hull i den slangen som går fra påfyllingen til insugsslangen(åndingen) hadde samme tilfelle på verkstedet med en golf. påfyllingen var full av kondens og lysebrun gugge. der var slangen hull i. Er nok en vanlig feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2008 Mener du den slangen som går fra luftfilterboksen til toppdekslet? Så at det var lysebrun guffe i den på min 86 Audi 80 CC. Byttet denne før vinteren, den sitter kun løst innpå et rør ut fra toppdekslet og løst inn på luftfilterboksen, skal vel ikke være nødvendig med noen klemmer her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2008 Shell olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2008 Takk for mange svar, skal sjekke opp de forslagene dere skriver for å løse problemet. Vet ikke hvilken olje som er på den, da det er Møller som skiftet olje på den for ca en mnd siden, og vet ikke hvilken olje de bruker. Bilen har stått rlig i en ukes tid i lukket garasje i påsken, men tok motorvask på den i dag og så at det var blitt mye værre etter at jeg hadde tatt motorvask. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2008 Helt normalt på en bil som går mest småkjøring vinterstid. Ta en lengre tur med den og "bruk" den litt, så er nok gørra borte etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...