Får ikke åpnet passasjerdøra!

Anbefalte innlegg

Dette er en 1987 Audi 80.

Dørlåsen og alt funka da jeg kjøpte den, men nå er det ikke mulig å låse den opp igjen...

Vrir rundt nøkkelen, og tappen går opp, men døra er fortsatt låst! :confused:

Kan dette være noen stag som har hoppet av, eller lignende? Og går det i det hele tatt an å få av dørtrekket mens døra er igjen?

Er liksom litt tungvint når dama må sitte i baksetet hver gang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd brekkjern? :P

har ikke bare frosset fast da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he,

Høres ut som en grei løsning med dama i baksetet. :) Sikkert ikke noe du kommer til å angre på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd brekkjern? :P

har ikke bare frosset fast da?

Ja, det var en skikkelig god løsning, Paul! :P

Er det frosset, skal ikke nøkkelen gå rundt i det hele tatt...

He-he,

Høres ut som en grei løsning med dama i baksetet. :) Sikkert ikke noe du kommer til å angre på.

: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror de er selve døra han meiner er frosset;) røsk til å se om de er de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror de er selve døra han meiner er frosset;) røsk til å se om de er de

jepp, var borti det på første bilen jeg hadde. prøvde røske men hjelpte ikke. så den stod inne over natta å da var det bare åpne døra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he,

Måtte le høyt når jeg leste den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at hele døra er frosset kan faktisk være tilfelle, for på førersida kommer det inn vann i åpningen...

Tenkte ikke på at det kunne være tilfelle på den siden også...

Det har jo heller ikke vært plussgrader siden den begynte å kødde :P

Hehe... Da får vi vel bare vente på tempen, da...: rolleyes

Spørs om jeg skal holde det for meg selv hvis det løser seg, så dama blir sittende bak der : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har den fått stå nesten et døgn innendørs, men får fortsatt ikke åpnet døra...

Hva annet kan det være...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump...

Som sagt, går det an å få av dørtrekket når døra er lukket? Er det skrudd eller klipset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så er vel dørtrekket skudd med små svarte skruer som sitter på tvers ved dørpakningen når døra er lukket, både i bakkant ved låsepinnen og fremme ved hengslene. Ei vanskelig nøtt det der....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så er vel dørtrekket skudd med små svarte skruer som sitter på tvers ved dørpakningen når døra er lukket, både i bakkant ved låsepinnen og fremme ved hengslene. Ei vanskelig nøtt det der....

Forbanna...!

Hva i alle dager skal jeg gjøre da, tro?

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at låsekassa er rimelig lik på 80 og 100. Du kan lure den lett med en litt solid ståltråd, aller helst pianotråd. Låsekassa har tre armer - de to ytterste er til låsen og den innerste er til døråpneren. Gå ned med ståltråden ca 5-10 cm foran bakkant på vinduet (tror du kræsjer i noe metall hvis du prøver helt bakerst), og føl deg litt fram. Hvis låsearmen ikke er lett å dra opp, kan du prøve å lirke litt på dørhåndtaket samtidig.

(Og denne bruksanvisningen burde selvfølgelig ikke ligget på et offentlig forum, men de fleste som stjeler biler visste det vel fra før uansett... :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at låsekassa er rimelig lik på 80 og 100. Du kan lure den lett med en litt solid ståltråd, aller helst pianotråd. Låsekassa har tre armer - de to ytterste er til låsen og den innerste er til døråpneren. Gå ned med ståltråden ca 5-10 cm foran bakkant på vinduet (tror du kræsjer i noe metall hvis du prøver helt bakerst), og føl deg litt fram. Hvis låsearmen ikke er lett å dra opp, kan du prøve å lirke litt på dørhåndtaket samtidig.

(Og denne bruksanvisningen burde selvfølgelig ikke ligget på et offentlig forum, men de fleste som stjeler biler visste det vel fra før uansett... :P )

Skulle akkurat til å si det, ja :P

Jeg får prøve.

Takk for tipset : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ingenting jeg nå... :confused:

La om til sommerhjul i dag, og tenkte at jeg kan jo bare prøve å dytte inn døra litt hardt, mens jeg drar i håndtaket. Gjorde dette i starten også, uten virkning.

I dag når jeg gjorde dette, gikk den opp med en gang! : klø :

Problemet nå er at låsepinnen ikke går skikkelig ned igjen, men nå kan jeg i hvert fall få av dørtrekket og kikke på det : smil :

Takker for tips, problem (delvis) løst : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er tilbake... : bh :

Lettere irriterende, kan man si.

Nå går ikke låsepinnen hverken opp eller ned, så noe er galt i låskassa, sikkert.

What to do...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje på tide å bytte den låskassa? Men nå får du ikke opp døra igjen? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... På tide ja, men det er litt vanskelig når døra ikke går opp i det hele tatt...

Kan Viking-gutta klare å dirke den opp, tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Svein (evt. Morten) på Statoil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører med Svein jeg, tenker jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye hjelp å få hos lokal bilberger, gitt... : dum :

Andre tips?

Må jeg rett og slett ødelegge dørtrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare og bruke sånn stang som politiet, falcen, naf osv gjør. Så skrur du av dørtrekket og fikser feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, "bare" ja...

Mulig det, men når Viking ikke var interessert i å hjelpe meg, tviler jeg sterkt på at jeg finner verktøy til å gjøre det selv...

Begynner å bli en tyverisikker bil dette nå, med begrenset inngang og provisorisk startsperre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruller du vinduet helt ned kan du kikke nedi åpningen, (godt lys er et must!) og lager du etpar kroker av litt hesjetråd eller fjærstålet fra en gammel vindusvisker, kan du sikkert få det til. Enklest hvis du peller av dørtrekket på førerdøra, så du ser hvordan ting er plassert. OG IKKE SETT PÅ TREKKET IGJEN NÅR DU FØRST HAR FÅTT OPP DØRA! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruller du vinduet helt ned kan du kikke nedi åpningen, (godt lys er et must!) og lager du etpar kroker av litt hesjetråd eller fjærstålet fra en gammel vindusvisker, kan du sikkert få det til. Enklest hvis du peller av dørtrekket på førerdøra, så du ser hvordan ting er plassert. OG IKKE SETT PÅ TREKKET IGJEN NÅR DU FØRST HAR FÅTT OPP DØRA! :P

Grunnen til at problemet kom tilbake, var at jeg MÅTTE jo selvsagt : dum : låse døra en gang senere, i den "gode" tro at problemet hadde løst seg. Den feilen gjør jeg ikke igjen :P

Hesjetråd bør vel være det minste problemet å skaffe her i Lom, vil jeg tro : smil :

Prøvde dette du sier her en gang før, men da med noe alu.greier jeg fant, som da selvsagt ikke skulle være enig med meg, og bare rettet seg ut igjen...

Virket også som det er et stag som er knekt eller hoppet av, da det lille jeg fikk tak, ikke rikket seg...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.