A4 B5 m/9x20" ET 46 felger.

Anbefalte innlegg

Vet noen her om 9x20" ET46 felger går under skjermbuene på A4 B5 uten valsing? : klø :

Jeg har i dag 8x19" ET35 rund baut,bak ligger felger/dekk ca 1cm innenfor skjermbuen mens foran ligger felg/dekk ca 0.5cm innenfor skjermbuene,hvor mye mer vill en 9" felg bygge utover/innover enn enn slik jeg har det i dag?

Vil de bygge 7,5mm mer inn i mot fjærben og 7,5mm mer ut i mot skjermbue enn med Et 35 og 8"? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen her om 9x20" ET46 felger går under skjermbuene på A4 B5 uten valsing? : klø :

Jeg har i dag 8x19" ET35 rund baut,bak ligger felger/dekk ca 1cm innenfor skjermbuen mens foran ligger felg/dekk ca 0.5cm innenfor skjermbuene,hvor mye mer vill en 9" felg bygge utover/innover enn enn slik jeg har det i dag?

Vil de bygge 7,5mm mer inn i mot fjærben og 7,5mm mer ut i mot skjermbue enn med Et 35 og 8"? : klø :

En 9x20 felg med ET46 vil bygge 23 mm lengere inn mot fjærbeinet og 1 mm lenger ut mot skjermkanten enn en 8x19 felg med ET 35.

Utregning: 1"=24mm i bredden deles på 2. 12 mm innover og 12 mm utover. Pluss forskjellen på innpresset som er 11 mm høyere. Altså 12 + 11 mm = 23 mm lengere innover.

Nå er det bare å måle.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De harde fakta først:

Hvis vi tar 8" ET35 (A) VS 9" ET46 (B) er forholdene slik.

B bygger 2mm lengre ut enn A (1/2" - 11mm forskjell i ET)

B bygger 24mm lengre inn enn A (1/2" + 11m)

Regner med 225/30-20 er eneste alternative dekkdimensjon. Det betyr at felg/dekk vil snike seg fint innenfor skjermkanten slik den er idag. Om det går innover må noen andre B5 gruruer svare på, men jeg tviler sterkt på det går foran.

Edit: Ser Inge kom meg i forkjøpet. Men jeg mener bestemt på at 1" forstatt er er 25,4mm..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med såpass høyt innpress er det jo bare å håpe du AKKURAT får plass innover både forran og til fjærene bak.. ;) Jeg hadde ikke mye å gå på med 9,5" ET 35.. 9" ET46 bygger 0,47cm lengere inn enn de jeg hadde så forran går det nok bra, men bak må du måle litt på senkesettet du har om det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,dette blir TIGHT skjønner jeg,derfor må nok tommestokken frem i morgen. :D Takk for info folkens! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem det Tom Are... iallefall framme. Har selv hatt 8,5" et 35 med 235/35/19 på lik bil som deg, og der var det akkurat plass til en liten lillefinger på innsiden. Bak er det mulig du får presset det på, men tviler på det også.

Et 35 og 9" felg går akkurat framme på b5. det har jeg iallefall sett og det går fint uten valsing. Men må nok valses for å få det godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem det Tom Are... iallefall framme. Har selv hatt 8,5" et 35 med 235/35/19 på lik bil som deg, og der var det akkurat plass til en liten lillefinger på innsiden. Bak er det mulig du får presset det på, men tviler på det også.

Et 35 og 9" felg går akkurat framme på b5. det har jeg iallefall sett og det går fint uten valsing. Men må nok valses for å få det godkjent.

Hmm,f...! : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye stress er det? Har en felg du kan prøve en helg. Har det liggende i Eidsvoll. Sitter 225/30 BFG på.

Har en felg uten gummi også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må alltids prøve : smil : Men jeg tror ikke det går framme. Da blir jeg overraska iallefall : rolleyes

Men du kan jo space de ut da. til et 32-35, da funker det jo fin fint. 15mm spacer blir jo da et 32. Om du får 12mm spacer vet jeg ikke, for et 35 er egentlig optimalt på en b5.

EDIT: Var et 46 ja, ikke 47 som jeg trodde. Mulig du må søke litt på ebay etter mulige spacere. Mye rart å få i tyskland.

Tror du ikke får 14 og 11mm.

Det går sikkert med en 10mm også, så du får et36.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må alltids prøve : smil : Men jeg tror ikke det går framme. Da blir jeg overraska iallefall : rolleyes

Men du kan jo space de ut da. til et 32-35, da funker det jo fin fint. 15mm spacer blir jo da et 32. Om du får 12mm spacer vet jeg ikke, for et 35 er egentlig optimalt på en b5.

EDIT: Var et 46 ja, ikke 47 som jeg trodde. Mulig du må søke litt på ebay etter mulige spacere. Mye rart å få i tyskland.

Tror du ikke får 14 og 11mm.

Det går sikkert med en 10mm også, så du får et36.

HVIS man er så "uhendig" at man trenger spacer på 9x20 ET46, så trenger den max å være 5mm bred. Å bruke så brede spacere som du foreslår er å be om å måtte valse skjermene mye ut.

Jeg tror 9x20 ET46 går akkurat klar innover på A4 B5. Prøvde selv 9,5x20 ET43 foran på Passat 3BG og det gikk akkurat ikke. Det hjulet bygger 3mm lengre inn enn 9x20 ET46, jeg tipper det akkurat kan være nok. Evt bruk en 5mm spacer rund baut. Bak skal det være god plass innover i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVIS man er så "uhendig" at man trenger spacer på 9x20 ET46, så trenger den max å være 5mm bred. Å bruke så brede spacere som du foreslår er å be om å måtte valse skjermene mye ut.

Jeg tror 9x20 ET46 går akkurat klar innover på A4 B5. Prøvde selv 9,5x20 ET43 foran på Passat 3BG og det gikk akkurat ikke. Det hjulet bygger 3mm lengre inn enn 9x20 ET46, jeg tipper det akkurat kan være nok. Evt bruk en 5mm spacer rund baut. Bak skal det være god plass innover i hvertfall.

Bak kommer det veldig an på hvilke senkesett som står på, da noen bytter mer i bredden en andre.

9" og et 35 forran går fin uten å valse etter mine erfariger iallefall. Men om det skulle gå uten spacere, så er jo self. det best. Det er det jo ingen tvil om : smil :

Sier runar at det går, så går det vel da... : smil : Så da er det bare å kjøre på Tom Are!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ikke se problemene, bare løsningene.. ;)

Har noen bilder av 9,5x18 med ET35 på min.. De 9x20 felgene du tenker på bygger jo litt opp siden det er 2" større felger + 0,47cm lengere inn. Ville prøvd en felg som Frode har da dette blir litt sånn akkurat klaring innover.. Utover blir det nok ikke noe problemer vil jeg tro, men du bør tenke deg om når du kjøper dekk.. :)

Første er klaring forran, og andre bilde er klaring bak til FK settet som jeg har.

DSC03441 klaring foran.JPG

DSC03461 måling bak.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak kommer det veldig an på hvilke senkesett som står på, da noen bytter mer i bredden en andre.

9" og et 35 forran går fin uten å valse etter mine erfariger iallefall. Men om det skulle gå uten spacere, så er jo self. det best. Det er det jo ingen tvil om : smil :

Sier runar at det går, så går det vel da... : smil : Så da er det bare å kjøre på Tom Are!

Jepp type senkesett/fjærben påvirker plassen innover både foran og bak, men jeg tror ikke 9 tom ET46 bygger så langt inn at det skal butte i noe. Da har man i hvertfall vært uheldig med valg av fjærben.

9 tom ET 35 går nok bra foran sålenge man moderer seg med senkinga, men jeg har en kompis som har 8,5x19 ET30 foran med smale Falken 235/35 19 dekk (antar de er like brede som andre 215 dekk) og med 55-60mm senk, så subber dette mye foran. Så ET på 9 tom bør nok være 40 med slik senking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får si ifra om det går da Tom Are...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye stress er det? Har en felg du kan prøve en helg. Har det liggende i Eidsvoll. Sitter 225/30 BFG på.

Har en felg uten gummi også

Sender deg en PM jeg,så kanskje jeg kunne prøvd det når jeg får på det justerbare senkesettet. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ikke se problemene, bare løsningene.. ;)

Har noen bilder av 9,5x18 med ET35 på min.. De 9x20 felgene du tenker på bygger jo litt opp siden det er 2" større felger + 0,47cm lengere inn. Ville prøvd en felg som Frode har da dette blir litt sånn akkurat klaring innover.. Utover blir det nok ikke noe problemer vil jeg tro, men du bør tenke deg om når du kjøper dekk.. :)

Første er klaring forran, og andre bilde er klaring bak til FK settet som jeg har.

Siden jeg skal ha akkurat det samme settet som du har på din ( FK Silverline X) så ser det ut til og gå håper jeg. : rock :

Men jeg får ikke testet før jeg får på senkesettet jeg får 3-4.April,så jeg VET at det passer. :D Siden jeg får på 9" felg blir det muligens noen med en del kant i stdet for A8 felgene jeg tenkte på. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen :)

Passa felgene eller Tom Are? Vurderer 9"x20" ET46 med 225/30 dekk på min B5 nå, og har liggende (ikke montert) H&R 40 mm senksett + at bilen har sportsunderstell originalt.

Tror du det kan gå, eller må jeg bare gleme hele saken? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8.5 20 på min b5,et 43 med 225.30 å det går helt suverent,kan skru ned senken masse å...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen :)

Passa felgene eller Tom Are? Vurderer 9"x20" ET46 med 225/30 dekk på min B5 nå,

Jeg hørte aldri noe mer, så vi prøvde aldri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8.5 20 på min b5,et 43 med 225.30 å det går helt suverent,kan skru ned senken masse å...

Hm, gode nyheter men likevell litt forskjell : klø :

Jeg hørte aldri noe mer, så vi prøvde aldri

Det var jo dumt :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.