#1 Skrevet Mars 24, 2008 Noen som vet om dette rattet passer i min bil,å at alt vill fungere som det skal? Hvordan bil er dette egentlig fra? http://cgi.ebay.de/AUDI-Sport-Lenkrad-Airbag-A3-S3-A4-S4-RS4-A6-S6-S8-TT_W0QQitemZ200210452754QQihZ010QQcategoryZ53942QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2008 8JO er delenr fra nye TT (mk2) har desverre ikke peil på om det vil passe. men rattet er fett, GO FO IT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2008 Ok. da vet jeg en ting.... Noen som vet om dette vill passe,å like viktig vill airbag å multifinksjon fungere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2008 Ok. da vet jeg en ting....Noen som vet om dette vill passe,å like viktig vill airbag å multifinksjon fungere?? Ja Rudi. Dette er rattet fra nye Audi TT. Dette vil passe som smurt i bilen din og airbag og multifunksjon vil også virke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2008 Tusen takk Inge. å håper du har rett. Er litt i tvil så jeg sendte spørsmålet til teknisk på møller. Dette er svaret jeg fikk "Hei Jeg har sett litt på de tingene som du har sendt meg. Etter jeg har sjekket delene som sitter på audi tt og a4 når det gjelder bytting av ratt er sjansene ganske små at dette vil gå. Det er forskjellige rattaksel,tilbakstiller, styrenhet for airbag,ledningsnett til airbag. Kan hende at ratte passer på aksel, men du for store problemer med å" tilpasse/kode" airbag, multifunksjonstaster på det nye ratte. Det kan også bli problemer evt. utløsing av airbag pga rattaksel ikke er konstruert for det ratte som du har tenkt å sette på. Ut ifra det jeg kan se på etka.vil dette ikke kunne gå!" Noen som vet eller har noen innspill på dette???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2008 Hvis du går for det, sørg for å få postet resultatet inkl. bilder (og eventuelle problemer) Hadde vært fett om du fikk det til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2008 Tusen takk Inge. å håper du har rett.Er litt i tvil så jeg sendte spørsmålet til teknisk på møller. Dette er svaret jeg fikk "Hei Jeg har sett litt på de tingene som du har sendt meg. Etter jeg har sjekket delene som sitter på audi tt og a4 når det gjelder bytting av ratt er sjansene ganske små at dette vil gå. Det er forskjellige rattaksel,tilbakstiller, styrenhet for airbag,ledningsnett til airbag. Kan hende at ratte passer på aksel, men du for store problemer med å" tilpasse/kode" airbag, multifunksjonstaster på det nye ratte. Det kan også bli problemer evt. utløsing av airbag pga rattaksel ikke er konstruert for det ratte som du har tenkt å sette på. Ut ifra det jeg kan se på etka.vil dette ikke kunne gå!" Noen som vet eller har noen innspill på dette???? Høres rart ut synes jeg. Det rattet du linker til er også det samme som sitter i S3. Ledningsnettet er i følge han som hjalp meg med rattet mitt stort sett det samme på airbagene på de fleste nye(re) Audier. Kjenner til bytting av S3-ratt i en A3 og her virket alt som det skulle uten noe koding også. Det med multifunksjonene kan jeg forstå da rattet styrer noen forskjellige funksjoner i de forskjellige bilene. Skal ikke påstå jeg har teknisk innsikt i denne saken, MEN jeg vet det er personer som jobber som mekanikere eller på delelager hos Møller som har langt mer teknisk kompetanse enn flere på teknisk avdeling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2008 Skal sjekke litt mer å se på hva som går. er ikke verre enn at passer det ikke er det bare å selge. Kom med innspill om noen har mer info.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2008 multifunksjonen fungerer på akkurat samme måte som A4 rattet.... jeg tror det er noen "hvite løyner" fra Møller, men det får nå være så. jeg skal sjekke med et par som har gjort samme ombygging i morgen el onsdag og sender svaret til deg er mange som har gjort denne ombyggingen, det eneste er at på B6 så må airbagen kobles om (pga 1stage airbag til dual-stage airbag) Hvis en ikke har multifunksjon fra før, så må du muligens bytte slepering i tillegg (denne er grei skuring) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2008 Hei. Takker for engasjemanget:) Har multifunk. fra før å det ser helt likt ut som på det TT rattet så i teorien skulle vell dette gå. Venter spent på å høre fra deg:):) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2008 Fikk nytt svar fra en annen i Møller systemet idag. Dette ser mørkt ut "Hei. Alle delene er forskjellig. Ledningsnettet til airbag, slepering og styreenhet passer ikke. Det går desverre ikke" Dette var da som pokker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 31, 2008 vel... klikk meg er jo tydeligvis andre som har gjort dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2008 Ingen blir mer Happy enn meg om dette funker..... Møller gennerelt er vell ikke ute etter å hjelpe med slike ting så de svarer vell at dette ikke går,om ikke annet for å unngå mas: bråk : Orker ikke noe klipp å lim på ledningsnett. Ser du har postet der. spent på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 31, 2008 fant en ny: navplus link Here's a list of the parts needed: TT MKII MFSW S-line 8J0 419 091 H8UD TT MKII MFSW non-S-line 8J0 419 091 B1KT Control Module 8E0 953 549 R S/C Ring 4E0 953 541 B 4 Pin Connector 4E0 972 133 This is for a B6. If you have a B7, you may just need the wheel and airbag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 31, 2008 Tusen takk for all sjekkingen:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...